مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: «مطالبه‌گری» مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی به ویژه دانشجویان انقلابی و بسیجی است.
کد خبر: ۵۶۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،صلاح‌الدین قره‌تپه ، «مطالبه‌گری» را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دانشجویان انقلابی و بسیجی دانست و اظهار داشت: عدالت طلبی، استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از جمله آرمان‌هایی است که دانشجویان همیشه آنها را فریاد زده‌اند و در دوران انقلاب نیز بسیاری از دانشجویان در خط مقدم بودند و در پیروزی انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با اشاره به حضور بسیاری از دانشجویان در دوران دفاع مقدس در میدان نبرد با دشمن گفت: در این دوران بسیاری از دانشجویان به شهادت رسیدند و نشان دادند که دانشجو در همه عرصه‌ها حضور دارد.

قره‌تپه با بیان اینکه امروز دانشجویان باید در راستای تولید علم گام‌های بلندی بردارند و برای حرکت به سمت تولید علم بشتابند بیان کرد: زیرا دانشجویان در بسیاری از از زمینه‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی ترویج روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان را امری مهم دانست و افزود: مطالبه‌گری دانشجویان، دانشگاه و مجموعه‌های دانشگاهی امری ضروری است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی که بهترین ابزار برای جلوگیری از انحراف خود و جامعه است، روحیه مطالبه گری دانشجویان انقلابی و شجاعت بی مثال آنها در بیان واقعیتها، کاستی‌ها و مشکلات موجود است تا زمینه سوءاستفاده افراد ضدانقلاب فرهم نشود.

وی با بیان اینکه مفهوم آتش به اختیار زمانی در جنگ اتفاق می‌افتد که ارتباط فرمانده با زیردست قطع شود بیان کرد: فرد رده پایین باید به مقتضای حال و درک و بصیرت از صحنه پیش آمده تصمیم‌گیری و اقدام کند.

قره‌تپه با اشاره به اینکه امروز هم دانشجویان انقلابی بنا به تشخیص خود در چارچوب سیاستهای نظام به صورت آتش به اختیار در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی وارد شوند و فعالیتهای مختلفی را انجام و منتظر دستورات سیستم بوروکراسی نمی‌مانند .

وی با بیان اینکه این مفهوم آتش به اختیار با هرج و مرج و بی قانونی بسیار متفاوت است بیان کرد: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی تمیز و اقدام به موقع و به اندازه است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جشنواره منطقه‌ای شعر کردی وحدت همزمان با هفته بسیج در کرمانشاه برگزار شد افزود: این جشنواره با حضور شعرای کردسرای استانهای آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه و به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه برگزار شد.

وی از برگزاری نخستین جشنواره استانی بانوی انقلابی به مناسبت دهه فجر در کرمانشاه با هدف احیای گفتمان انقلاب اسلامی و نقش بانوان در مسیر تحقق تمدن اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه و برای نخستین در استان و با هدف بازیابی هویت حقیقی بانوی مسلمان در چهار بخش‌ «ادبی، هنری، علمی، پژوهشی و فناوری» برگزار می‌شود.

قره‌تپه عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخشهای یاد شده در رشته‌های‌ «شعر، داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، متن کوتاه ادبی و طنز، خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، مستند فیلم کوتاه، پویانمایی، پوستر، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و تولید نرم‌افزار» ارائه کنند.

وی بیان کرد: اهداف برگزاری این جشنواره تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و نقش بانوان در جغرافیای قدرت انقلاب در مسیر تحقق تمدن اسلامی «ارائه الگوی نه شرقی و نه غربی بانوی مسلمان به جهان، جریان‌سازی مؤثر و اسلامی در حوزه بانوان و خانواده» است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اظهار کرد: محورهای این جشنواره شامل «حضرت زهرا(س) الگوی بانوی انقلابی امروز، ویژگی‌های بانوی انقلابی، بانوی انقلابی و تربیت خانواده طراز انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه بانوی انقلابی در حکومت اسلامی، وظیفه بانوی انقلابی در زمینه‌سازی ظهور، بانوی انقلابی و مواجهه با جنگ نرم، بانوی انقلابی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و بانوی انقلابی و اقتصاد مقاومتی» است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره تا 20 بهمن‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به ستاد جشنواره بانوی انقلابی به آدرس «میدان سپاه، انتهای بلوار زن، سازمان بسیج دانشجویی، مدیریت خواهران» ارسال کنند گفت: زمان برگزاری جشنواره در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است و آثار برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

قره‌تپه با اشاره به اقدامات سازمان بسیج دانشجویی در رابطه با خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه عنوان کرد: اعزام هنرمندان عکاس و فیلم‌بردار به مناطق، توزیع کتاب در بین کودکان و نوجوانان و تهیه فیلم مستند از زلزله از سوی سازمان بسیج هنرمندان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار