حجت الاسلام مهاجرنیا:
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید مشکلات کشور را با همراهی‌ حل کرد، گفت: نباید دولت را تضعیف کرد چرا که تضعیف دولت موجب تضعیف نظام اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 07 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محسن مهاجرنیا شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دوره رضاشاه دوره سختی برای متدینین بود و ارتباط با طلبه‌ها در آن زمان با حساسیت‌های زیادی از سوی حکومت مواجه بود.

وی گفت: در دوره قبل، دین و ارزش‌های دینی در حال کم رنگ شدن بود و مظاهر فساد نیز در حال گسترش و کارآمدی دین در جامعه به حداقل رسیده بود و نقشی در جامعه نداشت.

این فعال سیاسی و اجتماعی ادامه داد: وقتی دین از جامعه حذف می‌شود شرایط برای مخالفان دین فراهم می‌شود که در این صورت ظلم و ستم در جامعه گسترش می‌یابد.

وی افزود: در دوره ستمشاهی گروهی اعتقاد داشتند که می‌شود همین حکومت را تقویت و اصلاح کرد و آنان نظام حاکم را قبول داشتند که ملی‌گراها از این دست بودند که به شاه پیشنهاد دادند تا مصدق را نخست وزیر کند که در این صورت مشکلش حل می‌شود که این‌گونه نشد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا بیان داشت: این افراد به دنبال این بودند که با امام راحل در خصوص ماندن شاه مذاکره کنند و انجمن حجتیه نیز در آن زمان با انقلاب و امام راحل همراهی نمی‌کرد و به دنبال راه منحرف خود بود.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل تاریخ تشییع وارد مرحله جدیدی شد و ایشان تعبیر اسلام آمریکایی و اسلام ناب را مطرح کردند و در کنار آن ۱۵ نوع اسلام دیگر را نیز بیان کردند که همه آن‌ها در یک طرف قرار داشتند و اسلام ناب نیز در طرف دیگر بود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: متحجرین ضربه اصلی را به نظام و انقلاب زدند و در ۳۰ سال اخیر رهبر معظم انقلاب نیز واژه انقلابی بودن را مطرح کردند که این بدان معنا است که اهمیت این موضوع همچنان در اولویت قرار دارد.

بحث‌های سیاسی نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند

وی افزود: اگر انقلابی باشیم در تمامی ابعاد می‌توانیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم اما باید توجه داشت که بحث‌های سیاسی و جناح بندی‌ها نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با تأکید بر اهمیت وحدت در شرایط کنونی جامعه گفت: کشور ما دشمنان فراوانی دارد و تنها کشوری است که در برابر استکبار ایستادگی کرده و در طول ۴۰ سال در برابر توطئه‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی بیان داشت: ۴۰ کشور در سوریه علیه ایران جنگیدند اما موفق شدیم آن‌ها را به عقب برانیم و آمریکا امروز در منطقه تنها است و حرفی برای گفتن ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مشکلات داخلی را باید حل کرد اما این مشکلات نباید ما را ناامید کند و موجب تفرقه شود و باید با عقلانیت و تدبیر کار را پیش برد.

وی با انتقاد از شعارهای سخیف تجمع‌کنندگان معترض در قم در حوادث اخیر گفت: باید این افراد محاکمه شوند چرا که مردم قم انقلاب را آغاز کردند و توانستند حکومت ستمشاهی را سرنگون کنند.

متحجرین در اندیشه امام راحل جایی ندارند

حجت‌الاسلام مهاجرنیا با بیان اینکه تفکر انقلابی در برابر انفعال و تحجر ایستادگی می‌کند افزود: در اندیشه امام راحل متحجرین جایی ندارند و امام مهم‌ترین مشکل قبل از انقلاب را این گروه می‌دانستند.
 

وی بیان داشت: متحجرین در قبل از انقلاب امام را بیشتر از سکولارها اذیت کردند اما امروز شاهدیم منفعلین و سکولارها این رویه را در پیش گرفتند و طلبکارانه رفتار می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های انقلابی گری در اندیشه امام و رهبری افزود: انقلابی‌گری یعنی داشتن بصیرت متحول گرایانه و تولید کننده در بخش‌های مختلف، چرا که دنیا امروز به دنبال افکار و دانش جدید است.

وی گفت: ایران امروز رقیب کشورهای اروپایی است و در عرصه تمدن به این امر اعتراف دارند که ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا اضافه کرد: امروز ترامپ در هر محفلی سخن از ایران به زبان می‌آورد و این نشان از قدرت و تأثیرگذاری کشو ما است.

عقلانیت دینی از ویژگی‌های انقلابیون است

وی داشتن عقلانیت دینی را از ویژگی‌های انقلابیون برشمرد و گفت: متأسفانه امروز فضای مجازی ارزش‌های دینی را زیر پا می‌گذارد و متدینین باید در این زمینه هوشیار باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم انقلابی‌گری وفاداری به نظام اسلامی است، بیان داشت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در کشور و دولت‌ها ملاک نیستند و آنچه بسیاری با ارزش است اصل نظام است که امام راحل فرمود «حفظ نظام از اوجب واجبات است».

وی بیان داشت: باید مشکلات کشور را با همراهی‌ها حل کرد و دولت‌ها مشکلات زیادی دارند اما نباید دولت را تضعیف کرد چرا که تضعیف آن موجب تضعیف نظام اسلامی می‌شود و آن اصولگرایی که به دنبال ضربه زدن به دولت باشد انقلابی نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار