معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کمبود بودجه کلیشه‌ای‌ترین مشکل آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۵۶۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 07 February 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ علی اللهیار اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت‌خانه بسیار تاثیرگذار است. در تئوری فعلی توسعه با توجه به این‌که اصلی‌ترین عامل توسعه، نیروی انسانی است، آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.


معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان‌سازی تاثیرگذار است عنوان کرد: نهادی می‌تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.


وی با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه‌های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد. نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می‌شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می‌کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تصریح این موضوع که کلیشه‌ای‌ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است یادآور شد: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل‌های اقتصادی یک معلول قلمداد می‌شود.


اللهیار کسری بودجه را یک معادله دو طرفه شامل اصل کفایت و استفاده صحیح دانست و ادامه داد: حل مشکل کسری بودجه یک مربع با چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی است.
وی با اشاره به این که بار برنامه درسی منجر به نیازمندی منابع فیزیکی و مالی می‌شود در مورد ساختار اداری آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور دارای 760 منطقه هستیم که 730 منطقه عملیاتی محسوب می‌شوند. 30 درصد از مدارس شهری ما زیر 100نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم‌مقیاس در آموزش و پرورش است.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که 300 هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده گفت: بسیای از کشورها از سهم GDP که منابع مالی خارج از دولت است برای مقابله با کسری بودجه استفاده می‌کنند. ضریب بهره‌وری در آموزش و پرورش 45 درصد است که این یعنی 55 درصد پِرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار