گزارش ها نشان می دهد در یک سال اخیر گشت زنی ها نیروهای منابع طبیعی در تمام نقاط ممسنی و در تمامی ساعات وجود دارد و حتی یک لحظه نیز به متخلفین فرصت داده نمی شود.
کد خبر: ۵۶۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 07 February 2018

تابناک فارس به نقل از نور آنلاین: شهرستان ممسنی از نظر کشفیات چوب و زغال، با فاصله بسیار زیادی نسبت به دیگر شهرستان ها، رتبه یک استان فارس را دارد. عمده تخلفاتی که در شهرستان رخ می دهد قطع درخت، تولد زغال و تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی و جنگلی است . خوشبختانه در این راستا با همکاری مردم و گشت زنی های مدوام نیروهای منابع طبیعی به صورت روزانه و شبانه با متخلفین برخورد می شود.

 

با وجود گشت زنی های شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی، متخلفین در شهرستان ممسنی حتی یک لحظه هم نمی توانند در امان باشند.برای مثال می توانند به چندین ماموریت موفق اشاره کرد. طبق گزارش دریافتی سایت نورآنلاین، سه دستگاه خودرو نیسان و وانت بار پیکان حامل هیزم و زغال در مورخه دوازدهم بهمن ماه نود شش توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کشف و ضبط شد.

همچنین مامورین یگان حفاظت شهرستان ممسنی در حوزه تنگ خاص (صحرای بید) موفق به کشف و ضبط ۲۶کیسه زغال و تخریب کوره زغال شده اند وخودروی پراید حامل این اقلام با همکاری نیروی یگان حفاظت توقیف که این خودرو حامل ۹کیسه زغال از نوع بلوط بوده ومتخلف بنام س م قبلا نیز توسط پرسنل اداره جهت حمل ذغال دستگیر و بازداشت شده بود ولی با اقدامات و عوامل بازدارنده مجددا مرتکب این جرم شده است.

 

توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل هیزم در خومه زار توسط ریاست ونیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی در مورخه هشتم بهمن ماه سال نود و شش ساعت ۲۳شب از دیگر موارد است. این گزارش ها نشان می دهد در یک سال اخیر گشت زنی ها در تمام نقاط ممسنی و در تمامی ساعات وجود دارد و حتی یک لحظه نیز به متخلفین فرصت داده نمی شود.

 

هر چند این گزارش ها از طریق منابع رسمی هرگز اعلام نشدند اما مسعودی رئیس منابع طبیعی ممسنی و رستم در یکی از گزارش رسمی گفته است: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۶ تن چوب جنگلی از نوع بلوط و ۵۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق از تعدادی از قاچاقچیان زغال و چوب‌های جنگلی در بخش مرکزی و منطقه دشمن زیاری این شهرستان کشف کردند.

محموله قاچاق کشف شده به وسیله ۹ دستگاه خودرو نیسان، وانت بار و پراید حمل می‌شد که ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی ضمن توقیف این وسایل نقلیه، چهار دستگاه اره موتوری و یک دستگاه موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان را هم توقیف کردند.

مسعودی جم ادامه داد: در ارتباط با این محموله‌های قاچاق شمار زیادی از متخلفان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار