قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور مازندران امسال قرار است از سوی بسیج رسانه مازندران و جبهه مردمی مقاومت اسلامی استان در هفت تپه یادمان یادگاران دفاع مقدس برپا شود.
کد خبر: ۵۶۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 07 February 2018

به گزارش تابناک : وقتی نام هفت تپه را می‌شنوی ناگهان یاد رشادت‌ها و دلارمردی‌های جوانان غیور خطه مازندران به ذهنت خطور می‌کند.

آری هفت تپه همان جایی که اکنون زیارتگاه عارفان و عاشقان الی الله از اقصی نقاط داخل و خارج کشور شده است که مدتی این مکان مقدس به فراموشی سپرده شده بود.

اعزام رزمندگان مازندرانی از طریق دو کوهه و استقرار موقتی رزمندگان در مکان مقدس هفت تپه آنان را آماده جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس کرده و این مکان مقدس که به خون‌های پاک شهدا و رزمندگان غیور و سردارانی چون شیرسوار مزین شده امسال در آستانه نوروز با تشکیل قرارگاه رسانه ای راهیان نور بار دیگر برای مردمان ایران زمین معرفی می شود.

به منظور برگزاری بهتر برای تشکیل قرارگاه رسانه ای راهیان نور مازندران که قرار است امسال از سوی بسیج رسانه مازندران، ستاد مردمی جبهه مقاومت اسلامی و تعدادی از رسانه‌های حوزه دفاع مقدسی مازندران در هفت تپه تشکیل شود، جلسه ای با حضور یادگاران دفاع مقدس، متولیان فرهنگی و تعدادی از مدیران رسانه ای استان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار عباس جانی پور، مسئول ستاد مردمی جبهه مقاومت اسلامی مازندران در ابتدای سخنانش ضمن معرفی این جبهه در استان، گفت: اکنون در شرایطی از انقلاب اسلامی قرار داریم که نیاز به دفاع همه جانبه مردم برای میدان داری در برابر حفاظت از ارزش‌های انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه ستاد پشتیبانی مردمی از جبهه مقاومت اسلامی با هدف استفاده از توان مردمی برای رسیدن به اهداف ارزشی و ولایی در مازندران تشکیل شده است، افزود: این ستاد در مدت کوتاه فعالیت 14 ماهه خود توانست بیش از 2 میلیارد تومان کمک مردمی برای ارسال به جبهه مقاومت و بسیاری کمک برای زلزله زدگان کرمانشاه اقدام کند.

جانی پور با اشاره به اینکه هفت تپه شناسنامه مردم شمال کشور بوده است، گفت: به واسطه بمباران رژیم بعثی این منطقه مقدس، 86 شهید از خطه شمال را تقدیم اسلام کرده است.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه 34 شهید مازندران در هفت تپه به خیل همرزمانشان پیوستند، افزود: امسال قصد داریم با راه اندازی قرارگاه رسانه ای راهیان نور در این منطقه مقدس، هفت تپه فراموش شده را بار دیگر احیا و معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی یادمان هفت تپه در مازندران فعال شده است، تصریح کرد: درخواست کردیم 15 هکتار از زمین پادگان هفت تپه در اختیار مازندران قرار گیرد تا بتوانیم یادمان‌های شهدای هفت تپه را در این مکان جانمایی کنیم.

جانی پور با بیان اینکه 5 سال از 8 سال دفاع مقدس رزمندگان مازندران، گیلان و سمنان در هفت تپه سپری شده است، افزود: ماموریت داریم از 25 بهمن به مدت دو ماه در هفت تپه مستقر تا ضمن بازسازی این مکان مقدس، میزان سه هزار نفر از خادمان شهدا در قالب اردوهای راهیان نور به صورت روزانه باشیم.

مسئول ستاد مردمی جبهه مقاومت اسلامی در مازندران با بیان اینکه مراسم ویژه تحویل سال نو امسال راهیان نور در هفت تپه برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرار است در هر نقطه ای که شهدای مازندران در هفت تپه شهید شدند یادمان آنان را در قالب تمثال نصب کنیم.

جانی پور از سردار شهید شیرسوار به عنوان شهید شاخص مازندرانی در هفت تپه یاد کرد و گفت: مرمت و بازسازی جاده دسترسی به هفت تپه را با همکاری مسئولان خوزستان و مازندران شروع خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در تنویر ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه رسانه ای راهیان نور در هفت تپه با هدف احیا ارزش‌های متعالی و انقلابی با استفاده از ابزار رسانه است.

بازنشر اندیشه‌های انقلاب و دفاع مقدس

بابایی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه این جبهه فرهنگی از سال 93 در استان فعال شده است، گفت: در استان به دنبال شناسایی مجموعه‌های فرهنگی بوده تا با توانمندسازی آنان بتوانیم افکار و اندیشه‌های ارزشی انقلاب و دفاع مقدس را برای آیندگان بازنشر دهیم.

وی با بیان اینکه امسال تلاش داریم با معرفی سرداران شاخص مازندرانی در هفت تپه این بنای مقدس را به عنوان یادمان شهدای استان معرفی کنیم، تصریح کرد: امسال یادمان هفت تپه به عنوان یادمان محوری راهیان نور معرفی شده است.

برپایی یادواره شهدای مازندرانی هفت تپه

روح الله صادقی، معاون اجرایی لشکر عملیاتی 25 کربلا نیز در این نشست با بیان اینکه احیا هفت تپه توسط همه استان‌ها به نوعی انتقال این فرهنگ به نسل جوان جامعه است، افزود: حضور بسیاری از کشورهای خارجی در یادمان‌های دفاع مقدس نشانه نشر فرهنگ ارزشی و انقلابی ایران به فراسوی مرزهای تاریخی بوده است.

وی با بیان اینکه هفت تپه از سال 63 عقبه لشکر عملیاتی 25 کربلا بوده است، گفت: اثرگذاری و مغناطیس حضور افراد در هفت تپه بسیار اثربخش و ماندگار است.

معاون اجرایی لشکر عملیاتی 25 کربلا با اشاره به اینکه یاد سرداران شهیدی چون شیرسوار و سروی در هفت تپه باید گرامی داشته شود، افزود: بنا داریم امسال یادواره شهدای هفت تپه را در کنار یادمان هفت تپه در نوروز امسال برگزار کنیم.

حسن افشار، مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور استان امسال در هفت تپه، گفت: امیدواریم بتوانیم با نشر ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدسی بتوانیم علم برافراشته در راه شهدا را به نائب بر حقش حضرت مهدی موعود (عج) برسانیم.

وی با بیان اینکه برکات فراوانی از حضور در اردوهای راهیان نور عاید انسان می‌شود، افزود: رسانه‌ها نقش بنیادین در عرصه مقابله با جنگ نرم استکبار دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران با بیان اینکه جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی با پیوند با جبهه مقاومت اسلامی امسال در هفت تپه حماسه ای رسانه ای خلق خواهد کرد، تصریح کرد: بسیج رسانه از رسانه‌ها می‌خواهد پشتیبانی همه جانبه در جهت معرفی بیشتر یادمان هفت تپه و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل بعدی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت رسانه‌های ارزشی و انقلابی در استان پشتیبانی مطلوبی از جبهه مقاومت و جبهه رسانه ای انقلاب داشته باشیم.

تقویت جبهه فرهنگی انقلاب در بین رسانه‌ها

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه رزمندگان مازندران خاطرات شیرینی از یادمان‌های خوزستان خصوصا هفت تپه دارند، افزود: هفته تپه مامن امن و یادآور خاطرات شیرینی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خطه شمال است.

وی با بیان اینکه همه فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای باید در جبهه فرهنگی انقلاب بتوانند نقش آفرین باشند، گفت: صفا، صداقت و حمیتی که در دفاع مقدس بوده باید از طریق ابزار هنر و رسانه به آیندگان انتقال داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین حماسه‌ها در دوران دفاع مقدس خلق شده که در هیچ جنگی نبوده است، افزود: یادمان هفت تپه باید در قالب کتاب، رمان، نقاشی، موسیقی و فیلم بیشتر معرفی شود.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار