سخنگوی رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که ایالات متحده و ترکیه درباره حمایت واشنگتن از کردهای وای پی جی در سوریه، استرداد فتح الله گولن و محاکمه یک بانکدار ترک مذاکره خواهند کرد.
کد خبر: ۵۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 07 February 2018

به گزارش تابناک : ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: آمریکا و ترکیه درباره ادامه حمایت آمریکا از کردهای وای پی جی در سوریه، استرداد فتح الله گولن و محاکمه یک بانکدار ترک در آمریکا که موجب مسموم شدن روابط دو جانبه شده، رایزنی خواهند کرد.

وی در کنفرانس خبری در آنکارا در جمع خبرنگاران افزود: این مسائل با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید که قرار است هفته آینده به ترکیه سفر کنند، مورد مذاکره و بحث قرار خواهد گرفت.

روابط ترکیه و آنکارا طی ماه های اخیر به شدت تیره و تار شده است و اوج تنش در روابط دو کشور بر سر حمایت آمریکا از کردهای پی وای دی- پ ک ک است که از سوی ترکیه در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است ولی آمریکا این سازمان را یک متحد اصلی خود در مقابله با تروریست های داعش می داند.

کالین افزود: مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه قرار است امروز چهارشنبه به تهران سفر کند تا با حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند.

وی تصریح کرد: در جریان این سفر قرار است درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بحث و گفتگو شود.

ایران پیش از این از ترکیه خواسته است تا عملیات نظامی در سوریه را متوقف کند. تهران تاکید کرده است که این عملیات نظامی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و موجب تشدید تنش در منطقه می شود.

 

 

منبع : رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار