نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 07 February 2018

به گزارش تابناک قم، نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه با حضور حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر رئیس مرکز صداو سیمای قم و حجت الاسلام جباری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و همچنین خبرنگاران و گویندگان و مجریان صدا و سیمای مرکز قم به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در تالار مدافعان حرم صداو سیما برگزار شد.

محدثه رئیس عبداللهی گوینده و مجری در این مراسم اظهار داشت: در کتاب "چگونه کتاب بخوانیم" خواننده این کتاب به مخاطب یاد می‌دهد چگونه به وسیله کتاب از معلم‌های خوب بهره گیری کنند، کتاب باید سبب بالا بردن فهم و درک شود نه اینکه سبب شود که فقط چگونه کتاب بخوانیم.

وی افزود: کتاب "چگونه کتاب بخوانیم" این توانتمدی را می‌دهد که نترسیم و فکر ما را افزایش می دهدمطالعه کتاب خوب انسان را از راه و روش بد دور کرده و سبب موفقیت در زندگی می‌شود.

رئیس عبداللهی ادامه داد: نویسندگان کتاب «چگونه کتاب بخوانیم» راهکارهای مفیدی برای ایجاد ارتباط سازنده میان خواننده و نویسنده ارائه می‌کنند به همین علت این کتاب برای افراد خواننده که به دنبال کسب دانش بیشتر هستند، مفید است.

سکینه میری گوینده ومجری صدا و سیما نیز در نیز این مراسم با اشاره به لزوم کتابخوانی اظهار داشت: کتاب امیرا در سومین جشنواره آل احمد و جشنواره دین و پژوهش‌های به عنوان کتاب برتر معرفی شده است و کورسوی امیدی است که وقایع تاریخی را به داستان تعریف می‌کند.

وی ادامه داد: امیرا این موضوا را نشان می‌دهد که انسان‌ها در معرض آزمایش هستند و این که اگر در زمان امام حسین (ع) بودیم در کدام جبهه قرار می‌گرفتیم.

میری تصریح کرد: این کتاب بازآفرینی است و دقیقاً عین تاریخ نیست بلکه واقعه تاریخی را همانند خود آن روایت می‌کند در ضمن از روایات تاریخی خوبی استفاده شده است.

مریم احمدپور گوینده رادیو قم با اشاره به اینکه کتاب «گویندگی و فن‌بیان در جست‌و جوی زبان معیار» توسط مرکز تحقیق و توسعه رادیو تهیه شده است، اضافه کرد: امروزه جای گفت‌و گوی مؤثر در میان روابط ما خالی است به همین علت این کتاب به پرکردن این خلاء می‌پردازد.

وی ضمن معرفی کتاب «گویندگی در رادیور و در تلویزیون» اظهار کرد: این کتاب در مرکز تحقیق و توسعه صدا و سیما به چاپ رسیده و به شیوه مطلوب به تشریح روش گویندگی خبر در رادیو و تلویزین پرداخته است.

محمد رضا بهروز در ادامه این نشست، معرف کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از ویژگی‌های این کتاب یاد و خاطرنشان کرد: این کتاب در هشت جلد و توسط مهدی آذریزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان نوشته شده است.

وی تصاویر غنی و تصویرسازی مورد نیاز را از نقاط ضعف کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برشمرد و گفت: محتوای نوشتاری بسیاری غنی در این کتاب وجود دارد که می‌توان از این محتوا در شرایط کنونی جامعه نیز برای نوجوانان و کودکان استفاده کرد.

ملیحه توکلی مجری برنامه مهربانو نیز طی سخنانی عنوان کرد: کتاب «چرا مردها گوش نمی‌دهند و زن نمی‌توانند نقشه‌ها را بخوانند؟» توسط انتشارات مبین اندیشه و در سال 91 به چاپ رسیده و یکی از 10 کتاب پرفروش قرن بوده و بیش از 11 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه انسان آگاه هیچ‌گاه از کتاب‌خوانی خسته نمی‌شود، تصریح کرد: در رادیو قم با استفاده از برنامه «راه زندگی» به معرفی کتاب پرداخته می‌شود، این عملکردها می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار تاثیرگذار باشد.

در پایان این مراسم از علیرضا بختیاری، ملیحه توکلی، مریم احمد پور، سکینه میری، محمد رضا بهروز، محدثه رییس عبداللهی به عنوان کتابخوانان برتر تقدیر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار