معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون 53 حزب از تمام جریان ها در این استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۶۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 08 February 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی چهارشنبه شب در همایش انقلاب اسلامی و تقدیر از خانواده شهدا در مشهد افزود: تعداد احزاب فعال در کشور 300 حزب است و جمهوری اسلامی ایران مشارکت مردم در تمام عرصه ها را به رسمیت شناخته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 162 تشکل مردم نهاد در استان خراسان رضوی برای فعالیت در عرصه های مختلف مجوز فعالیت گرفته اند که نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیر داشته است.
وی گفت: سه میلیون نفر از زنان استان خراسان رضوی نیز در قالب تشکیل مجمع مشورتی زنان در عرصه تصمیم گیری مشارکت فعال دارند.
حسینی افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید تفکر و تامل بیشتری نسبت به چرایی و چیستی این انقلاب داشته باشیم.
وی با اشاره به تحلیل محتوای شعارهای انقلاب اسلامی در قالب 5600 شعار اظهار کرد: تحلیل محتوای این شعارها نشان داد 86 درصد شعارها بیشتر از اینکه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی باشند ماهیت فرهنگی دارند.
وی گفت: نتیجه این تحلیل محتوا نشان داد که محوری ترین شعار 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' بود و بدین ترتیب ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: انقلاب اسلامی در سه محور این شعار شامل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاکنون پیشرفت و ترقی چشمگیر داشته اما این دستاوردها به خوبی به مردم منتقل نشده است.
وی اظهار کرد: به جرات می توان گفت که اینک هیچ کشوری در کره زمین به اندازه جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات سیاسی و فرهنگی مستقل نیست و دشمنان انقلاب اسلامی نیز به همین سبب همواره در صدد تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران بوده اند.
وی گفت: افزایش رتبه علمی ایران به عنوان هفدهمین کشور علمی جهان، کسب بالاترین رشد علمی جهان، رتبه نخست جهان در جراحی قلب کودکان، رتبه سوم جهان در پیوند اعضا، انرژی هسته ای، سلولهای بنیادی و نانو، قرارگرفتن در فهرست هشت کشور قدرتمند نظامی و دارای توان موشکی، کسب رتبه های برتر در عرصه محصولات کشاورزی و صنعت از جمله دستاورهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حسینی، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، روایتگری انقلاب اسلامی و روایتگری ایثار شهدا و جانبازان را در فرصت تاریخی ایجاد شده طی دهه فجر مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: صحنه هایی که ملت ایران به رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس آفریدند، به مثابه گنجینه بزرگ انسانی و دینی به شمار می روند که در قطعه ای از تاریخ به وقوع پیوسته و باید ماندگار شود.
در همایش انقلاب اسلامی که به همت مرکز اسناد و کتابخانه های شمال شرق کشور و با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید، از خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس قدردانی شد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار