تابناک مرکزی: سعید بیابانکی، شاعر و نویسنده برجسته کشور گفت: شعر به دلیل ماندگاری ذاتی و نبود رسانه‌های امروزی در زمان انقلاب اسلامی، مهمترین رسانه موثر در پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های‌ آن به نسل‌های بعدی بوده و هست.
کد خبر: ۵۶۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 08 February 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، سعید بیابانکی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشور در همایش ادبی «انقلاب فاطمی» که به مناسبت ایام فاطمیه در محل شورای اسلامی شهر مامونیه برگزار شد گفت: شعر و شاعران بدلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد در صحنه‌های مختلف اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردارند.

بیابانکی در این همایش که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه برگزار شد ادامه داد: زبان شعر وادبیات بویژه شاعران باستانی و معاصر مهمترین سوژه‌ای است که ما ایرانیان می‌توانیم در دنیا به آن افتخار کنیم.

وی افزود: جامعه‌ای که مردم آن با شعر و ادبیات ارتباطی نداشته باشند در حقیقت از لحاظ فرهنگی دچار مشکل می‌شود زیرا شعر بدلیل زبان گویا و رسایی که دارد ماندگار است و نقش بسیار مهمی در ایجاد و ثبت تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد.

بیابانکی ادامه داد: شعر به دلیل ماندگاری ذاتی و نبود رسانه‌های امروزی در زمان انقلاب اسلامی، مهمترین رسانه موثر در پیروزی انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزش‌های‌ آن به نسل‌های بعدی بوده و هست.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز در حاشیه این مراسم گفت: شاعران و ادیبان همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته و نقش بسیار مهمی در تمام تحولات مهم اجتماعی و فرهنگی این مرز و بوم ایفا کرده‌اند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه ادامه داد: شاعران و ادیبان بسیجی و انقلابی از جمله مرحوم حمید سبزواری و دیگران با اشعار زیبای خود توانستند جلوه‌های درخشان انقلاب اسلامی ایران را ثبت و ضبط و به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل کنند.

جوانمرد هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تقارن آن با ایام فاطمیه عنوان کرد و افزود: ارج نهادن به مقام شامخ بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و ارائه تازه ترین سروده‌های آئینی شاعران شهرستان زرندیه از دیگر اهداف این برنامه بود.

یادآور می‌شود، شعرخوانی آقایان ولی اله صفری، حسین مهدی، یوسف یاوری راد، محسن نوبهاری، هادی بیابانی و خانم‌ها سمانه تیموری، حمیده پارسافر، مریم متدین، عاطفه فرخی، زهرا کاظمی و اجرای سرود توسط گروه سردار شهید مهدی ناصری و پخش نماهنگ از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار