عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در این جایگاه، انقلابی تر از اصلاح طلبان وجود ندارد گفت: به طور قطع اولین کسانی که در صورت بروز هر گونه حادثه ،پای این انقلاب با تمام ویژگی های آن خواهند ایستاد، جوانان اصلاح طلب هستند.
کد خبر: ۵۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 09 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در این جایگاه، انقلابی تر از اصلاح طلبان وجود ندارد گفت: به طور قطع اولین کسانی که در صورت بروز هر گونه حادثه ،پای این انقلاب با تمام ویژگی های آن خواهند ایستاد، جوانان اصلاح طلب هستند.

محمدجواد حق شناس پنجشنبه شب در میزگردی باعنوان کارنامه انقلاب با حضور سهیلا جلودار زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم با بیان اینکه برای انقلاب خون و جان دادیم و دلسوزش هستیم افزود: چارچوب نظام را می پذیریم ولی اگر کشورمان را دوست داریم به جای پاک کردن صورت مساله، باید اشکالات را گفت و به دنبال حل آن ها بود.
وی حفظ چارچوب نظام با تاکید بر نگاه اصلاح طلبانه را ضرورت امروز کشور دانست و گفت: باید همه اعتقاد داشته باشیم که منافع ملی مهمتر از منافع اصلاح طلبی است و آمادگی آن را داشته باشیم که خود را قربانی مردم و منافع ملی کنیم کاری که الان بزرگان اصلاح طلب در حال انجام آن است.
وی با بیان اینکه ما هم نگران انقلابمان هستیم و اگر نگران نبودیم درباره کارنامه آن سخن نمی گفتیم گفت: بررسی کارنامه 40 ساله انقلاب مجموعی از عملکرد دولت ها بازرگان، هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی است و کارنامه انقلاب فقط عملکرد یک رئیس جمهوری نیست و هدف از بررسی کرانامه انقلاب شناسایی مشکلات و تلاش برای حل آنها است.

** انقلاب ایران، متمایز از انقلاب های آزادی خواهانه و کمونیستی
حق شناس، انقلاب را سیاسی ترین اتفاق در عرصه مردم دانست و گفت: در نیمه قرن بیستم، انقلابی در ایران رقم می خورد که به عنوان اولین انقلاب ایدئولوژیک با مشی اسلامی ثبت می شود که این پدیده برای همه کسانی که پدیده انقلاب را مطالعه می کنند، عجیب است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: انقلاب با شعار الله اکبر و به رهبری یک مرجع تقلید، فیلسوف و عارف در ایران رقم خورد و این موجب تمایز انقلاب اسلامی نسبت با سایر انقلاب ها با ویژگی آزادی خواهانه و یا مارکسیستی است.
این فعال سیاسی، انقلاب را یک اعتراض عمومی و توسط آحاد جامعه دانست و افزود: انقلاب محدود به یک محدوده جغرافیایی و یا طبقه خاص نیست بلکه همه آحاد مردم در یک خیزش عمومی در برابر نظم موجود اعتراض دارد و تمام بنیان های قدرت را به هم می ریزد و این همان انقلابی است که با رهبری امام(ره) و حمایت قاطبه مردم شکل گرفت.
حق شناس ادامه داد: در کوتاهترین زمان ممکن در کمتر از 50 روز امام حکمی صادر می کنند تا با برگزاری رفراندوم از وضعیت انقلابی به یک نظم مستقر حرکت کرد و امام(ره) تکلیف این نظام را هم به عهده مردم گذاشتند به طوری که نمایندگان مردم در کمتر از 6 ماه تحت عنوان خبرگان رهبری موظف به تعریف چارچوب های نظام جدید شکل گرفت تا قرائت واحد از جمهوری اسلامی شکل گیرد.
وی با اشاره به 2 دیدگاه در مورد انقلاب گفت: عده ای انقلاب را به هم زدن نظم موجود و ایجاد نظم جدید می دانند و کار انقلاب را با تشکیل نظام پایان یافته می دانند ولی عده ای دیگر استمرار نگاه انقلابی پس از پیروزی انقلاب را باور دارند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: انقلاب کردیم تا جمهوری اسلامی در کشور شکل گیرد ولی تشکیل حکومت به معنای رسیدن به اهداف انقلاب نیست.

** جمهوریت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
وی جمهوریت را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی، 2 شعار اصلی انقلاب اسلامی است که فصل مشترک این 2 شعار جمهوری اسلامی است.
حق شناس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، نظامی است استوار بر پایه استقلال و آزادی اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی که باید قدردان آن بود حضور مردم در متن سیاست است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی زنجیره ای از تلاش ملت ایران از قیام مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و قیام 15 خرداد برای بدست آوردن نقش در سرنوشت خویش است.

**در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده خواهیم داشت
این فعال سیاسی، انتخابات را نماد حضور مردم در متن سیاسی شور دانست و ادامه داد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی حضور مردم در متن سیاست است و هر نگاهی که این حضور را بخواهد محدود کند، مغایر با نگاه انقلابی می دانیم.
حق شناس تاکید کرد: شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن همین ما هستیم که خود را دلداده انقلاب می دانیم و در راهپیمایی امسال نیز حضوری گسترده و باشکوه خواهیم داشت.


** اشتباه در اتخاذ راهبرد، یکی از اشکالات اصلاح طلبان
حق شناس درادامه سخنان خود ، اشتباه در اتخاذ راهبرد را یکی از اشکالات اصلاح طلبان دانست و افزود: اصلاح طلبان در اتخاذ راهبرد درست عمل نکردند چرا که اگر درست عمل می شد چه نیازی بود در اولین اقدام به سراغ اصلاح نظام سیاسی و مطبوعات بروند.
وی تاکید کرد: اصلاح طلبان حداقل شجاعت نقد از خود را دارد و مدعی هستند که درخشان ترین دوره کارآمدی و پیشرفت در کشور پس از انقلاب اسلامی، دوران اصلاحات بوده است.

 

// ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار