پنتاگون: در عملیات اسرائیل در سوریه مشارکت نداشتیم/ اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.
کد خبر: ۵۶۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 11 February 2018

به گزارش تابناک : وزارت دفاع آمریکا چند ساعت پس از ساقط شدن جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی با آتش پدافند ارتش سوریه، از حق صهیونیست‌ها برای دفاع از خود حمایت کرد.

آمریکایی ها در حالی از حق «دفاع از خود» دم می‌زنند که خود اسرائیل هم قبول دارد که جنگنده‌اش پس از حمله به خاک سوریه و با آتش پدافند سوری مستقر در خاک این کشور ساقط شده است.

در بیانیه حمایتی آمریکا، ابتدا تلاش‌ها به جلوگیری از هزینه‌تراشی بیشتر برای غرب برای مقابله با جبهه مقاومت معطوف شده و به صراحت گفته شده که آمریکا در عملیات امروز ارتش رژیم صهیونیستی، نقشی نداشته است.

در بیانیه پنتاگون می‌خوانیم: «از حق طبیعی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیداتی که متوجه تمامیت ارضی و مردمش است، دفاع می‌کنیم.»

اسرائیل اصرار دارد که تجاوز هوایی هزینه‌ساز امروز به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی شروع شده است؛ مقامات دیپلماتیک ایران این ادعا را رد کرده‌اند و یک مقام ارشد سپاه پاسداران هم گفته ادعاهای یک رژیم دروغگو، ارزش پاسخ دادن را ندارد.

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

آمریکایی‌ها بدون اشاره به علت جرقه خوردن این آتش‌بازی که برای اسرائیل، علاوه بر شکسته شدن ابهت پوشالین نیروی هوایی‌اش، 50 میلیون دلار هزینه در بر داشت، باز هم به بحث تقابل با ایران پرداخته‌اند.

در بیانیه پنتاگون آمده که «آمریکا خواهان دیدن عزمی راسخ‌تر از سوی جامعه جهانی برای مقابله با اقدامات شریرانه ایران است.»

ایران بارها اعلام کرده که موضع اصولی جمهوری اسلامی بر حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و کمک مستشاری به این کشورها در مقابله با تروریست‌های خارجی مبتنی است؛ آمریکایی‌ها اما اصرار دارند که مثلاً کمک به دولت قانونی سوریه در مقابله با تروریست‌های چندملیتی وارداتی از ترکیه و دیگر کشورهای همسایه، «اقدامی شریرانه در راستای بی‌ثبات‌ کردن» منطقه است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار