دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با هیئت فرانسوی دیدار و عنوان کرد که کشور ما درمورد توان دفاعی و موشکی خود اجازه نمی‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 12 February 2018

به گزارش تابناک : علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی حاضر در جشن‌های دهه فجر انقلاب با هیئتی فرانسوی به ریاست «ژاک هوگارد» دیدار و گفت‌وگو نمود و درمورد احتمال سفر رئیس‌جمهور فرانسه به تهران اظهار کرد: در حالی که مکرون در سفر به تهران درمورد مذاکرات موشکی مباحثی را مطرح کند حتما با پاسخ منفی ایران مواجه می شود.

بر اساس این خبر، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران درمورد توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نمی گیرد و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی می پردازد و ژاک هوگارد رئیس‌هیئت فرانسوی هم عنوان کرد که ایران قلب خاورمیانه و پایه صلح منطقه محسوب می شود.

ولایتی تاکید کرد: هدف ما تعمیق روابط ایران و فرانسه از لحاظ سیاسی و فرهنگی و تجاری است و سایر اعضای این هیئت با انتقاد از سیاست‌های قبل فرانسوا اولاند پیرامون منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه و اسد در سوریه باید سر کار بماند و کمک فرانسه به گروه‌هایی مانند ارتش آزاد یک اشتباه استراتژیک بود چون از دل همین گروه‌ها داعش متولد گردید.

اعضای این هیئت با ‌اشاره به نقش ایران و روسیه در ایجاد امنیت و ثبات در سوریه گفتند: در حالی که این تلاش‌ها نبود امروز داعش برای جهان یک تهدید به شمار می رفت و ایران در برابر ۷ سال جنگ تحمیلی در سوریه مقاومت نمودند و امروز چیزی از داعش باقی نمانده است.

 

 

 

منبع : جهان نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار