با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی آیین برگزاری انتخابات پارلمان مشورتی جوانان تربت حیدریه به عنوان نخستین پارلمان جوانان استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 12 February 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی  در این نشست  گفت: یکی از تاکیدهای اساسی دولت دوازدهم، مشارکت نظامند، تاثیرگذار و هدفمند مردم در تمامی عرصه ها است.

وی افزود: در این راستا ما در سطح استان چند اقدام اساسی و زیرساختی انجام دادیم تا زمینه مشارکت نظامند و ساختارمند را فراهم آوریم تا به اثر گذاری مردم در توسعه، نظم دهد و این بهترین مشارکت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از ایجاد پارلمان مشورتی بانوان به عنوان یکی از شیوه های مشارکت دهی بانوان یاد کرد و گفت: در این ساختار بانوان قادر شده اند در قالب ۱۳ کارگروه تخصصی راهکار ارایه کنند و این بدان معنا است که سه میلیون زن را در قالب ۲۵ گروه اجتماعی به مشارکت نظامند در آورده ایم.

حسینی با بیان اینکه در عرصه سیاسی و با کمک احزاب زمینه مشارکت نظامند را به وجود آوردیم، افزود: اکنون ۵۳ حزب در کشور داریم و ۲۴ شعبه حزبی در شهرستان ها داریم فعال می کنیم و در همین راستا خانه احزاب را ایجاد کردیم تا همه اینجا جمع شوند و اتفاقا دعواهایشان نیز کم شده است.

وی اظهار کرد: همچنین خانه تشکل های غیردولتی راه اندازی کردیم، در همین دولت هزار و ۱۶۲ سمن ایجاد شدند که تنها ۶۲۲ تشکل در این ۲ سال اخیر تشکیل شد که نشان از رشد ۱۱۵ درصدی دارد و البته این تشکل ها قبلا تنها درپنج قلمرو فعال بوده اند که اکنون به ۲۷ قلمرو فعالیت شان را گسترش دادیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: جمعیت جوانان استان خراسان رضوی یک میلیون ۶۱۶ و ۸۶۱ نفر هستند که ۲۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و این رقم بیانگر آن است که ۸۶ درصد جمعیت جوان کشور به استان ما تعلق دارد.

وی افزود: از این رو شما جوانان که از ۲۵ گروه شکل گرفتید، باید امشب بعد از برگزاری انتخابات بلافاصله ۲۵ تشکل غیردولتی را، تشکیل بدهید.

راه اندازی خانه جوان، کانون مشورتی جوانان، میز گفتگو، طرح تعامل مردم با دولت، ایجاد شبکه دانشگاه ها و در آخر پارلمان جوانان، از جمله رویکردهایی بود که معاون استاندار خراسان رضوی در راستای تحقق مشارکت نظامند به آن ها اشاره کرد.

حسینی اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم تا دهه ۹۰ را به دهه ۵۰ و ۶۰ تبدیل کنیم و همچنان که در آن زمان به جوانان بها داده می شد، امروز نیز به جوانان بها بدهیم.

به گفته معاون استاندار، عزم دولت آن است که تا پایان زمان کار خود میانگین سنی مدیران خود را از ۴۸ سال کنونی به ۴۰ سال تقلیل دهد و همچنین ۳۰ درصد را پست ها را نیز به زنان جوان واگذار کند.

وی افزود: اکنون متاسفانه مدیر زیر ۴۰ سال نداریم اما ۳۵ درصد فرمانداران متولد دهه ۵۰ هستند، ۱۰ درصد معاونان فرمانداران، متولد دهه ۶۰ هستند.

در پایان انتخابات نخستین دوره پارلمان مشورتی جوانان شهرستان تربت حیدریه با حضور ۲۵ نفر کاندیدا از بین ۷۰ نفر جوان برگزار شد.

همچنین اعضای هیات رییسه، نمایندگان پارلمان شهرستان در استان و اعضای کمیسیون های فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و اشتغال و نیز پیگیری مصوبات برگزیده شدند.

در شهرستان تربت حیدریه جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال، ۵۴ هزار و ۱۵۴ نفر هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار