دبیرکل اوپک گفت: روسیه وعده داده است توافق با اوپک برای محدود کردن عرضه را حتی در صورت افزایش قیمت نفت، ترک نکند.
کد خبر: ۵۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 13 February 2018

به گزارش تابناک : روند صعودی قوی‌تر از حد انتظار قیمت نفت این نگرانی را برانگیخته که غول‌های نفتی روسی تلاش خواهند کرد از توافق اوپک با روسیه و سایر تولیدکنندگان برای محدود نگه داشتن تولیدشان خارج شوند.

قیمت نفت حدود ۶۰ درصد از ژوئن سال میلادی گذشته بهبود یافته و نفت برنت پیش از عقبگرد هفته گذشته که رشد قیمتش در سال ۲۰۱۸ را به طور کلی از بین برد، به بیش از ۷۱ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه سال اخیر بود.

این نگرانی‌ها با افزایش صادرات نفت آمریکا که تلاش‌های اوپک و روسیه برای حذف مازاد عرضه را به خطر انداخته، پیچیده شده است.

با این‌همه محمد بارکیندو گفت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به وی اطمینان داده‌اند که روسیه از توافق صرفنظر نخواهند کرد.

وی در حاشیه نمایشگاه نفت مصر در قاهره به شبکه "سی ان بی سی" گفت: من از طرف الکساندر نواک و پرزیدنت پوتین اطمینان یافته‌ام که آنها به همکاری اوپک و غیراوپک متعهد خواهند ماند. آنها با سطح بالای پایبندی به سهمیه تولید، فرای هر تردید منطقی این موضوع را ثابت کرده‌اند و تصور نمی‌کنم نگرانی مطرح باشد. ما همه در یک قایق هستیم.

ناظران بازار مدت‌ها نگران پایبندی روسیه به این توافق بودند. غول‌های نفتی و گازی روسی برای مشارکت در این توافق که از ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند، رغبتی نشان نمی‌دهند.

دبیرکل اوپک گفت: به نفع اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک است که حتی پس از متعادل شدن بازار، به همکاری ادامه دهند.

 

 

 

منبع : ساعت 24 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار