'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پایان عملیات ضد 'داعش' به معنای شکست کامل این گروه نیست و این تروریستها همچنان خطری برای منطقه خاورمیانه هستند.
کد خبر: ۵۶۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 13 February 2018

به گزارش تابناک : تیلرسون در جریان 'کنفرانس کمک به بازسازی عراق' که در کویت برگزار می شود، افزود: داعش همچنان خطری در منطقه است. باید از برقراری ثبات در عراق حمایت کرد. داعش به دنبال نفوذ در لیبی، افغانستان و فیلیپین است.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که اگر مبارزه با داعش ادامه پیدا نکند، این گروه در دیگر مناطق هم نفوذ پیدا خواهد کرد.
وی که کشورش از حامیان اصلی تروریستها در منطقه محسوب می شود و سالها آنها را برای مقابله با دولت قانونی سوریه تجهیز کرده ، گفت: واشنگتن تصمیم دارد کمک های بیشتری به ارزش 200 میلیون دلار برای برقرار شدن ثبات در مناطق آزاد شده در سوریه، اختصاص دهد.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: درباره تحولات اخیر در شمال غرب سوریه نگرانیم و نگرانی های امنیتی ترکیه را در این منطقه درک می کنیم.
وی افزود: ما به آموزش نیروهایی که در سوریه از آنها حمایت می کنیم، ادامه خواهیم داد.
کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی عراق از دیروز (دوشنبه) کار خود را در کویت آغاز کرده است. نمایندگان بسیاری از کشورهای آماده برای کمک به بازسازی عراق، نهادها و سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی در این کنفرانس سه ‌روزه شرکت دارند.
'آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این کنفرانس شرکت دارد. اتحادیه اروپا و بانک جهانی از برگزارکنندگان اصلی این کنفرانس هستند.
طبق گزارش بانک جهانی که به سفارش دولت عراق تهیه شده، این کشور برای بازسازی خود در کوتاه‌مدت و میان‌مدت حدود ۸۸ میلیارد دلار نیاز دارد. این رقم بیش از کل بودجه دولت عراق برای سال جاری میلادی (۲۰۱۸) است. به همین خاطر این کشور نفت‌خیز خود نیازمند کمک خارجی است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار