معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: از سال 1390 تاکنون 22 هزار و 647فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۶۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 13 February 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست هماهنگی همایش ملی مشارکت اجتماعی نهضت اشتغال (مانا) در مشهد افزود: در 6 ماه نخست امسال کمکهای مردمی به مددجویان در این استان 380 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: اعتبارات امسال دولت به حوزه اشتغال مددجویان استان نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشت و در مجموع دولت با هدف ریشه کنی فقر مطلق در کشور پرداختی های خود به مددجویان را 300 درصد افزایش داده است.
وی برگزاری همایش مشارکت اجتماعی نهضت اشتغال (مانا) را حرکت مهمی در راستای فراگیر کردن مشارکت اجتماعی برای اشتغالزایی، تسهیل و تغییر رویکرد در این نوع مشارکت دانست.
حسینی گفت: باید با تسهیل مشارکت اجتماعی کمک نمود که دارایی های مددجو به عنوان یک سرمایه اجتماعی به فعلیت برسد.
وی زمان برگزاری همایش ملی مشارکت اجتماعی نهضت اشتغال مددجو را 9 اسفند ماه ذکر کرد و افزود: قرار است ساختار 9 گانه و کمیته های مرتبط با آن در این همایش دائمی شود و دبیرخانه دائمی همایش در مشهد دایر گردد.
وی با اشاره به فعالیت 286 موسسه خیریه در خراسان رضوی اظهار کرد: این موسسات بخشی از تشکلهای مردم نهاد هستند که در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته اند به طوری که هم اکنون تعداد تشکلهای مردم نهاد این استان به یکهزار و 162 تشکل رسیده و در مقایسه با گذشته 115 درصد افزایش داشته است.
حسینی با اشاره به تدوین نظام نامه تعامل تشکلهای مردم نهاد با دستگاه های اجرایی در خراسان رضوی گفت: زمینه فعالیت این تشکلها نیز از پنج قلمرو به 28 قلمرو افزایش یافته و با توسعه فعالیت جوانان در این بخش تعداد تشکلهای مردم نهاد در حوزه جوانان به 287 تشکل رسیده است.
وی افزود: با توجه به توانمندسازی تشکلهای مردم نهاد، در سال گذشته 10 هزار ساعت آموزش برای این تشکلها در استان برگزار شد که بیش از 90 درصد شرکت کنندگان از کلاس های آموزشی رضایت داشتند.
وی با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی در جذب مددجویان در حوزه اشتغال اظهار کرد: این پارک موفق شده 2 هزار و 200 مددجوی توانمند را در حوزه های مختلف علمی شناسایی و جذب کند که امید است این مددجویان بتوانند شرکت های فناور و دانش بنیان مجزا در استان راه اندازی کنند.
حسینی گفت: هم اکنون 300 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند که برای بیش از پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به فعالیت 120 هزار واحد صنفی در قالب 101 اتحادیه در مشهد افزود: تلاش کمیته اصناف همایش مشارکت اجتماعی نهضت اشتغال برای مددجویان بویژه در حوزه مشاغل خانگی و اتصال آنها به اصناف از جمله کارهای ارزشمند در این بخش است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 29 انجمن همگن صنعتی در این استان اظهار کرد: شناسایی ظرفیت های دستگاه های دولتی و عمومی برای اشتغال مددجویان، تسهیل ارتباط مددجویان با واحدهای تولیدی، طراحی الگوریتم اشتغال برای مددجویان با همکاری جهاد دانشگاهی، شناسایی 10 طرح استارت آپ و پشتیبان و امضای تفاهم نامه هایی در این خصوص از فعالیتهای ارزشمند سازمان صنعت و خانه صنعت استان در قالب برگزاری همایش مزبور است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همایش مشارکت اجتماعی نهضت اشتغال دارای 9 کمیته شامل کمیته های اجرایی، روحانیون و استفاده از ظرفیتهای فقهی و حقوقی، اطلاع رسانی و تبلیغات، صنعت و معدن، اصناف و کاریابی ها، سازمان های دولتی مرتبط با اشتغال، دانشگاهیان و کارآفرینان، موسسات خیریه و خیرین، تشکلها و سازمان های مردم نهاد است.
حمیدرضا پوریوسف افزود: دستگاه های اجرایی مسئول هر یک از این کمیته ها وظایف محوله را به خوبی انجام داده و فرصت هایی را که در حوزه خود برای اشتغال مددجویان و برگزاری هر چه بهتر این همایش داشتند معرفی کرده اند.
وی اظهار کرد: تاکنون حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این همایش قطعی شده است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار