تابناک / مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز امسال ، در سه هزار امام زاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۵۶۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 14 February 2018

تابناک / مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز امسال ، در سه هزار امام زاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی تشریح و توجیه برنامه ها و چشم اندازهای بقاع متبرکه شرق گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: طرح آرامش بهاری برای تقویت ارزش ها و باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در سه هزار امام زاده و بقعه متبرکه کشور، از 25 اسفند تا 14 فروردین سال بعد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بر دو پایه و بخش خدمت رسانی به زائران و مسافران نوروزی بمنظور میزبانی شایسته از قبیل نظافت ، غبارروبی و اجرای برنامه های فرهنگی استوار است و اجرای این طرح با مراسم تحویل سال نو آغاز می شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف اظهار داشت: در این طرح غبار روبی مزار شهدا که در جوار بقاع متبرکه آرمیده اند و برنامه های فرهنگی همچون خیمه های معرفت، نماز جماعت، برنامه های عفاف و حجاب برگزار می شود و هدف از این طرح، ایجاد امنیت و آرامش برای مسافران و ارائه خدمات شایسته برای مردمی است که به این امام زاده ها مراجعه می کنند.

به گفته حجت الاسلام موسوی متقی، در طرح آرامش بهاری گذشته، 40 میلیون بار زائر، از امام زاده های کشور دیدن کردند که از نظر جمعیتی حدود 15 میلیون نفر را در بر می گیرد و خدماتی نظیر مشاوره تربیت فرزند، ازدواج، برنامه های کودک و نوجوان و تبلیغ چندرسانه ای ارائه شد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار و 51 بقعه در کشور و فعالیت 30 هزار هیات امنا و خدام در این مراکز گفت: در گیلان 950 بقعه وجود دارد و بعد از فارس و مازندران، از نظر تعداد امام زاده ها، سومین استان کشور است و 250 امام زاده و بقعه این استان برای اجرای طرح آرامش بهاری آماده می شوند.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز سه شنبه در گردهمایی تشریحی و توجیهی کلیات برنامه ها و چشم انداز بقاع متبرکه شرق گیلان در لاهیجان اظهار داشت: این طرح در نوروز سال گذشته در 239 بقعه و امام زاده گیلان اجرا شد و امسال در 250 بقعه و امام زاده اجرا می شود.

وی ادامه داد: مسئولان اوقاف موظفند که نسبت به درآمدها و هزینه ها برای مردم شفاف سازی کنند و براساس قانون، سازمان اوقاف و امور خیریه زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به نظام مند شدن امور اوقاف تاکید کرد و افزود: هدف از این نشست توجیه و راهنمایی عملیاتی مسئولان و هیات های امناء بقاع متبرکه است و حوزه فرهنگی اوقاف و امور خیریه باید برای این بقاع برنامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این جلسه توجیهی بیش از 500 نفر شرکت دارند که باید نسبت به برنامه ها و ایجاد وحدت در جامعه بکوشند و اجرای هر برنامه در بقاع را با هماهنگی انجام دهند.

محمد قاسم پور معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز درباره این گردهمایی به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره توجیهی شهرستان های آستانه اشرفیه ، سیاهکل ، لنگرود، املش ، رودسر و لاهیجان شرکت دارند و فردا نیز همین برنامه برای غرب و مرکز گیلان در شهر رشت برگزار می شود.

 

وی افزود: طرح آرامش بهاری از 25 سفند امسال تا 14 فروردین ماه سال بعد در بقاع متبرکه و امام زادگان گیلان اجرا می شود و این طرح در تعطیلات عید نوروز پارسال در 239 بقعه اجرا شد که امسال به 250 بقعه افزایش یافته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار