پیشنهاد کاهش بودجه ساماندهی پارک پردیسان از ٥ میلیارد به ٢ میلیارد تومان با واکنش منفی اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.
کد خبر: ۵۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 14 February 2018

چهل و شمشین جلسه شورای شهر تهران (جلسه فوق العاده) برای بررسی ردیف‌های بودجه شش حوزه ماموریتی شهرداری تهران صبح امروز برگزار شد.

مجید فراهانی- رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ابتدا به تشریح کلیات بودجه ماموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری پرداخت و تصریح کرد: در ماموریت توسعه مدیریت هوشمندسازی بخش عمده‌ای بودجه صرف حقوق و دستمزد ، بحث امور پشتیبانی ،پرداخت دیون و پژوهش‌های کاربردی ، توسعه خدمات الکترونیک و شهر الکترونیک را در خود جای داده است.

فراهانی بیان کرد: با توجه به انقباضی بودن بودجه ، کاهش درآمدهای بودجه و نیز به دلیل 180 میلیارد تومانی که به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرد کسر شده است. در نهایت بودجه این ماموریت با رقمی معادل 6 هزار و هفتصد میلیارد تومان و با 4 درصد کاهش نسبت به بودجه سال قبل به تصویب رسید.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه پروژه پارک پزدیسان اظهار کرد: وقتی راجع به این پارک حرف می‌زنیم یعنی راجع به 200 هکتار بحث می‌کنیم . به پارک خواجوی کرمانی در منطقه 12، 26 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی گفت: در بودجه پارک پردیسان 37 میلیارد تومان برای دسترسی پارکینگ موزه آب و تاریخ طبیعی اختصاص داده شده است، بنابراین 50 میلیارد تومان چیزی نیست. این مقدار کف هزینه است. البته اینکه این پارک زیر مجموعه سازمان محیط زیست است که خود جای بحث دارد.

سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به کاهش بودجه پارک پردیسان گفت: زمانی که ساماندهی و طراحی و توسعه پارک پردیسان را به عهده گرفتیم حتما باید کارهایی بشود.

وی بیان کرد: در مورد طرح نیلوفری و ساماندهی خط راه آهن تهران – تبریز باید بدانیم که رویکرد ما افزایش تقاضای سفر نیست اما شایسته است در مقابل تحمل صدای قطار طی سالیان سال توسط مردم این فضا را ساماندهی کنیم.

سید حسن رسولی نیز با اشاره به بودجه پارک پردیسان گفت:: آماده سازی پارک پردیسان با ٢� میلیارد تومان نمی‌شود.

علی اعطا نیز بیان کرد: برای پارک پردیسان، برنامه‌های زیادی است و پیشنهاد میشود با حذف بودجه اش، عملیات را در سه معاونت مرتبط تقسیم کنیم.

مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این باره بیان کرد::نجفی تفاهم نامه امضا کرده است و تعهد داده در خصوص پارک پردیسان! و امیدواریم عملیاتی شود.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در ادامه در چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران به تشریح کلیات بودجه ماموریت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سال 97 پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه شهرسازی اجرای پروژه طرح نیلوفری است که در تبصره‌های بودجه با اختصاص اعتبار و با مشارکت بخش خصوصی راه آهن تهران- تبریز ساماندهی خواهد شد. برای این ردیف 38 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد‌:سرمایه گذار باید یکجا همه طرح را انجام دهد . شهرداری مجری طرح را سازمان نوسازی در نظر گرفته است که به نظر می‌رسد سازمان نوسازی ظرفیت این مهم را ندارد.
بهتر است مجری این طرح معاونت عمران باشد.

سالاری افزود: دومین پروژه‌ای که در حوزه شهرسازی مطرح خواهد بود ساماندهی و طراحی و توسعه پارک پردیسان است که با توجه به بدهی‌ها ،50 میلیارد تومان دربودجه پیشنهادی نظر گرفته شده است. پیشنهاد کمیسیون شهرسازی شورا کاهش 30 میلیارد تومان در این ردیف بودجه است.

گفتنی است سرجمع سقف بودجه پیشنهادی حوزه ماموریت شهرسازی و معماری شهرداری 605 میلیارد تومان است.

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در تشریح کلیات بودجه ماموریتی حوزه فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: سرجمع بودجه پیشنهادی فرهنگی و اجتماعی رقمی معادل یک هزارو صدو شانزده میلیارد تومان است.

وی بیان کرد:‌توسعه گردشگری واوقات فراغت ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، توسعه ورزش شهروندی، برنامه تملک اراضی و املاک و حفظ و ارتقاء سلامت شهروندی از جمله سرفصل های مهم در این حوزه ماموریتی است.

حق شناس افزود: اولویت دادن به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و نیز توزیع متوازن بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی بر اساس اولویت‌ها از دیگر سیاست‌هایی بود که در تخصیص بودجه سرفصل‌های بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سرفصل جدیدی تحت عنوان نشاط اجتماعی را در این حوزه ماموریتی پیش بینی شده است،گفت: جامعه ما در حوزه غم و روزهای عزاداری پتانسیل بالایی دارد اما به شدت به نشاط اجتماعی و شادی نیاز دارد چراکه نشاط اجتماعی یک گام جدی برای شکل دادن هماهنگ کردن شادی در کشور است.

در ادامه جلسه، حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران خطاب به اعضای شورای شهر گفت: منطق بودجه‌ریزی شهرداری را به رسمیت نمی‌شناسید، در صورتی که برای ردیف‌های مختلف بودجه، مطالعات لازم صورت گرفته است.

وی در بررسی بودجه سال 97 شهرداری تهران در ردیف‌های هزینه‌ای، تملک دارایی و سرمایه‌ای اظهار داشت: بنده به جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای نقد دارم، جوری ردیف‌ها را جابجا می‌کنید که بودجه تغییر می‌کند و انگار از اول می‌خواهید بودجه بنویسید.

میرزایی در خصوص پروژه نیلوفری و پارک پردیسان،گفت: در این زمینه مطالعات دقیقی انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار