نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفته است که شدت گردوغبار در استان خوزستان سبب شده است که روند مهاجرت در این استان آغاز شود و بسیاری از خانواده‌هایی که توان مالی دارند، مهاجرت کنند.
کد خبر: ۵۶۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 14 February 2018

به گزارش تابناک : عبدالله سامری درباره وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: غلظت گرد و غباری که هم‌اکنون استان خوزستان را درگیر کرده است 60 برابر حد مجاز است و وضع بسیار خطرناک است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سطح استان خوزستان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده و فعالیت ادارات دولتی نیز تا ساعت 12 تعیین شده است. وضع هوا در استان خوزستان اسفناک است و متأسفانه هنوز اقدامات جدی برای مقابله با گرد و غبار در سطح استان انجام نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون ریزگردهای فعلی در خوزستان داخلی است، گفت: کانون گرد و غباری که هم‌اکنون در سطح استان وجود دارد داخلی است و ناشی از کانون‌های خارجی نیست.

وی درباره مهار کانون‌های داخلی گرد و غبار نیز گفت: کانون‌های گرد و غبار در سطح استان شناسایی شده است. در چند نقطه استان خوزستان کانون‌های گرد و غبار وجود دارد ولی هنوز نتوانسته‌ایم برای مهار این کانون‌ها اقدام جدی انجام دهیم.

سامری در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس گفت: در زمینه گرد و غبار پیگیری‌های زیادی انجام‌شده اما از آنجا که مسایل اجرایی مربوط به دولت است، باید اقدامات توسط دولت انجام شود اما عزمی در این زمینه وجود ندارد.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص آسیب‌های ناشی از تعطیلات مدارس در پی گرد و غبار گفت: وقتی مدارس تعطیل می‌شود، دانش‌آموزان از نظر رشد علمی متضرر می‌شوند و آینده آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد علاوه بر این در آینده اشتغال این افراد نیز آسیب خواهد دید.

وی افزود: همچنین وضع فعلی استان خوزستان باعث شده تا سلامتی مردم تهدید شود و در آینده این وضعیت بحرانی خواهد شد و آسیب‌های اقتصادی زیادی را به دولت وارد می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره میزان مهاجرت‌ها در استان خوزستان نیز گفت: تحقیقاتی انجام داده‌ایم که میزان مهاجرت‌هایی که در پی وقوع گرد و غبار صورت می‌گیرد مشخص شود. پیش از این مهاجرت‌ها به دلیل نبود اشتغال در سطح استان انجام می‌شده که هم‌اکنون شاهد این اتفاق به دلیل ریزگردها هستیم. فرایند مهاجرت در استان آغاز شده است و بسیاری از خانواده‌هایی که توان مالی دارند از استان مهاجرت می‌کنند.

 

 

منبع : سلامت نیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار