قائم مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مشکل این است که در استان خراسان رضوی با توجه به شرایط موجود بیشتر نیاز آب مصرفی خود را از آبخوان زیر زمینی تامین می‌کند که در نتیجه آبخوان زیر زمینی ما با کسری قابل توجه‌ای مواجه شده است.
کد خبر: ۵۶۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 14 February 2018

به گزارش تابناک : محمد علائی در خصوص  قطع انتقال آب سد دوستی به مشهد اظهار کرد: تعمیرات دوره‌ای هر سال یکبار به منظور نوسازی خط انتقال آب سد دوستی انجام می‌شود و ما از زمان بهره برداری این سد در سال 85 به بعد در هر سال شاهد تعمیرات و نوسازی این خط انتقال آب بوده‌ایم.

قائم مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد:  طول این خط لوله 180 کیلومتر و  میزان  پمپاژ آب از این سد هزار کیلومتر به  شهر مشهد است، لذا لازم است هر سال تعمیراتی در این خط انتقال آب صورت گیرد.

علائی در خصوص منابع آب تامین کننده شهر مشهد عنوان کرد: آب شرب مشهد از چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده همچنین دو رشته قنات  و 457 حلقه چاه که وظیفه تامین آب شرب مشهد را دارند تامین می‌شود.

وی در خصوص وضعیت آب بیان کرد: آبی که در اختیار مردم قرار گرفته باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، لذا مصرف کنندگان ما باید به یاد داشته باشند آّبی که به سختی و هزینه فراوان به دستشان می‌رسد باید در مصرف آن صرفه جویی ویژه‌ای داشته باشند.

علائی در خصوص بارندگی‌های سال جاری در استان با اشاره به اینکه باتوجه به بارش‌های اخیر نسبت به سالیان گذشته  سالی بسیار خشکی داریم به طوری که درحدود 70 سال گذشته این خشکسالی بی سابقه است، ادامه داد: 11 ماه از سال گذشته و ما هنوز شاهد بارش قابل توجه‌ای در شهر مشهد نبوده‌ایم، لذا مردم باید توجه داشته باشند، شرایط خوبی نیست باید با یک برنامه ریزی درست و دقیق  این بحران آب را پشت سر بگذاریم.

وی در ارتباط با سرانه مصرف آب در ایران و کشورهای دیگر عنوان کرد: در کشورهای پر آب، سرانه مصرف آب این کشورها از ایران کمتر است. به طور مثال کشور هلند مشکلی به نام آب ندارد و با مشکل فراوانی آب رو به رو است.

قائم مقام مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص اینکه آب مهم‌ترین سرمایه ملی ما است، تصریح کرد: در هلند هر فرد در شبانه روز 110 لیتر آب برای مصارف بهداشتی و شرب مصرف می‌کند، اما در ایران بخصوص شهر مشهد حدود  200 لیتر مصرف هر فرد در بخش‌های ذکر شده است، بنابراین باید از قطره، قطره آب به درستی استفاده شود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار