نمایش رادیویی حبیب حرم در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی رونمایی شد.
کد خبر: ۵۶۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 14 February 2018
نمایش رادیویی حبیب حرم در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، حمید حسام خالق کتاب خداحافظ سالار امروز ۲۵ بهمن ماه در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی اظهار کرد: شاید بخاطر توفیق سال‌های زیادی که شاگرد این شهید بزرگوار بودم بهترین دهلیز برای توصیف رشادت‌های ایشان باشم، مردی که ۴۰ سال انقلاب کرد.

وی افزود: مردی که از سال ۵۴ تا روز آخری که در حلب به شهادت رسید برای این انقلاب جنگید و ایستادگی کرد، شهادتش در مسیر اربعین در مسیر قافله سالار و حضرت زینب (س) بود.

حسام با اشاره به اینکه چهلم شهید همدانی نیز با اربعین حسینی مصادف شد گفت: عدد ۴۰ در معارف ما عدد کمال است از ابتدای آفرینش با این عدد ۴۰ عجین بوده‌ایم که در حدیث قدسی می‌گوید «گل آدم را در ۴۰ روز سرشتم» آدمی که قرار است صفی الله باشد، زیبایی این حدیث بیانگر اهمیت عدد ۴۰ است.

وی تصریح کرد: موسی (ع) برای رسیدن به کلیم الهی به ۴۰ شب خلوت در غار درآمد، کشتی نوح نیز ۴۰ روز در دریا‌ها شناور بود و همانطور که پیامبر اکرم (ص) در سن ۴۰ سالگی پذیرای کلام الله شدند، داستان عدد ۴۰ در اسلام، داستانی طولانی است.

وی با تاکید بر اینکه پیام شهادت شهید همدانی این بود که باز هم می‌شود به یاران خدا رسید و مسیر آن می‌تواند مسیر اربعین باشد بیان کرد: تنها سربازی که در مسیر چهل ساله انقلاب یک روز عقب نکشید و رفیع‌تر از الوند ماند شهید حسین همدانی بود اگر جهاد چهل ساله ایشان را مرور کنیم شاهد سلوک عجیبی در این مدت خواهیم بود.

شهید همدانی نهال دفاعی را در ایران و در جهان اسلام به درختی تنومند مبدل کرد

وی در ادامه اظهار کرد: در راه‌های آزاد شده خرمشهر نیز جای پا‌های تاول زده شهید همدانی دیده می‌شود، کسی که در عملیات والفجر ۲ مورد اصابت ترکش قرار گرفت، اما هرگز ادعای جانبازی نکرد، کسی که شاید اگر در عملیات مرصاد نبود امنیت امروز ایران هم نبود حضور درخشان ایشان در اتفاقات سال ۸۸ از وقوع فجایعی عظیم جلوگیری کرد.

حسام با اشاره به اینکه فخر بزرگ جهان اسلام، سردار سلیمانی نیز ایشان را حبیب حرم نامیدند بیان کرد: اولین گزینه اعزام به سوریه، ایشان بودند و زمانی حضور پیدا کردند که گروه‌های تروریستی و تکفیری تا پشت کاخ ریاست جمهوری رسیده بودند قطعا کسی باید برای دفاع می‌رفت که بسیج را تجربه کرده باشد کسی که توان الحاق توانایی‌های مردمی را داشته باشد.

سردار حسام افزود: شهید همدانی نهال دفاعی را چه در ایران و چه در جهان اسلام به درختی تنومند مبدل کرد که دیگر به این سادگی‌ها از بین نخواهد رفت.

گفتنی است؛ در این مراسم از نفرات برتر سعید بادامی، محمد تاجیک، زهرا حسینی، بهروز گودرزی و در نهایت از علی اصغر صمیمی بخاطر بیشترین آثار ارسالی تقدیر شد.

هم‌چنین در این جشنواره ملی از نمایش رادیویی حبیب حرم نمایش توسط همسر شهید، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) و حمید حسام نویسنده کتاب خداحافظ سالار رونمایی شد.

داوری آثار این جشنواره توسط حمید حسام، حسن سجادی پور، محسن صیفی کار و رضا نعیمیان انجام شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار