وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب به عنوان قدیمی‌ترین رسانه، همچنان نیز پر اثرترین رسانه است و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.
کد خبر: ۵۶۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، سیدعباس صالحی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم اظهار کرد: زمانی که نام قم بیان می‌شود، نام کریمه اهل‌بیت (ع) در ذهن تداعی می‌شود و مدفن حضرت معصومه (س) بیش از هزار سال است که محور فضیلت است.

وی افزود: نام قم، حوزه‌های علمیه را نیز در ذهن تداعی می‌کند، حوزه‌ علمیه‌ای که از کهن‌ترین حوزه‌های علمیه جهان اسلام است و همچنان نیز پس سال‌ها همچنان می‌درخشد؛ واژه‌ دیگری که با نام قم به ذهن می‌آید، کتاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قم از زمانی که به عنوان پایگاه تشیع در جهان اسلام شکل گرفت، با کتاب متولد شد و همواره در این شهر کتاب‌های زیادی تولید و منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که امروز شاهد برپایی نمایشگاه استانی کتاب و نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب دین در شهر قم هستیم، کتاب به عنوان قدیمی‌ترین رسانه، همچنان نیز پر اثرترین رسانه است و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.

صالحی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که انتشار و چاپ کتب دینی در کشور توسعه پیدا کرد به گونه‌ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دین چاپ شده است و شهر قم نیز پایگاه نشر کتب حوزه دین است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کتاب‌های حوزه دین در کشور در شهر قم منتشر می‌شود و به همین دلیل نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین فرصتی است برای اینکه پایگاه اصلی نشر دین بتواند با جهان اسلام و فراتر از آن ارتباط و تعامل فعال برقرار کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که بررسی شود که چگونه می‌توان با درک درست از جامعه امروز، کتب و تفکر دینی را توسعه داد و چه تغییراتی در جامعه پدید آمده است که اگر مبلغ و مولف دینی به آن توجه نداشته باشد، فاصله‌ها میان جامعه و کتب دینی افزایش پیدا می‌کند؛ در حال حاضر متغیرها در جامعه تغییر کرده است و مولفان نمی‌توانند به این متغیر‌ها بی‌تفاوت باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار