رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی گفت:نظام و سیاست های تجاری استان تحول کیفی یافته است.
کد خبر: ۵۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 15 February 2018

به گزارش تابناک : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مراسم معرفی وتجلیل از پنج صادرکننده نمونه ملی و 333 صادرکننده نمونه استانی گفت: در ترکیب صادرکنندگان استان، امسال بخشهای جدید شامل صنعتگران خبره و حساس به تولید و تجارت، نسل دوم و سوم صنعتگران، واحدهای صنفی و صادرکنندگان فولاد قرار گرفتند.

راضیه علیرضایی در ادامه این مراسم با اشاره به تحول کیفی  در نظام و سیاست های تجاری استان افزود: رشد ارزش صادرات کالا  امسال از خراسان رضوی ، توجه به تولید محصولات صنایع غذایی و تبدیلی، ماشین سازی و قطعه سازی خودرو ،توسعه و تحول صنایع در صنایع معدنی مانند سنگ آهن، مس، سیلیس، افزایش ظرفیت تولید فولاد در نیشابور، ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی در بخش گندله و کنسانتره در سنگان و ایجاد دو خط بزرگ تولیدی برای سیلیس و واحدهای فرآوری مس از نتایج این تحول کیفی در سیاستهای تجاری استان است.

او گفت: با اتخاذ سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان در حوزه تولید و توجه به مزیت های منطقه ای واحد تولیدی حوله در چناران با هدف تولید و صادرات بهره برداری شد .

رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی توجه صادرکنندگان به برخی مسائل سیاست های تجاری استان را ضروری دانست و افزود: ایجاد شبکه فروش و حمایت از کالا در کشورهای هدف ،ایجاد نمایندگی در کشورهای هدف صادراتی ، خدمات پس از فروش، مشارکت در اقتصاد، ایجاد تشکلهای مشترک با فعالان اقتصادی کشورهای هدف صادراتی و توجه به فرآیندهای جدید سرمایه گذاری از سیاستهایی است که بنگاه های اقتصادی  به آن توجه کنند.

خانم علیرضایی گفت: برنامه ریزی  برای سرمایه گذاری نباید تک بنگاهی باشد بلکه باید از ظرفیت های تشکل های غیردولتی در این زمینه بهره گرفت.

او تاکید کرد: در سیاست تجاری افزون بر  حمایت از تولید داخلی، به مصرف کننده کشور هدف صادراتی و کار مشترک با فعال اقتصادی در کشور هدف نیز باید فکر کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:برخوردار نبودن صادرکنندگان استان از مزیت گشایش اعتبارات ال.سی  از مشکلات آنان است و نمی توانند از صندوق ضمانت صادرات در استان استفاده کنند.

محمد حسین روشنک با اشاره به گلایه صادرکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون، صادرکنندگان را از مالیات معاف کرده است پس به چه علت آنان مجبور به پرداخت مالیات می شوند.

او گفت: تاکنون نتوانسته ایم حمایت از صادرات و ارزش آن رادر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، در جامعه به فرهنگ تبدیل کنیم .

در 10 ماه امسال  26 فقره اعزام و پذیرش هیات تجاری در خراسان رضوی انجام و چند نمایشگاه اختصاصی کالای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی استان برپا شده است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار