جهانگیر لطفی در گفتگو با تابناک:
یس اداره بنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان پاوه از صدورکارت جدید برای ایثارگران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 17 February 2018

جهانگیر لطفی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:کارت شناسایی ایثارگران در سال ۱۳۸۵ صادر شده بود و تا سال ۱۳۹۰ اعتبار داشت که بر اساس ملاحظات و تغییراتی که قرار بود در کارت‌ها انجام شود، مهلت اعتبار این کارت‌ها تا پایان سال ۱۳۹۶ تمدید شد که در حال حاضر کارت شناسایی جدید ایثارگران طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد:کارت جدید مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند و در هفته آینده رونمایی می‌شود و ایثارگران گرامی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه ایثار، کارت‌های جدید را از طریق پست دریافت کنند.

لطفی در ادامه افزود:در ماده ۴۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تصریح شده است «وزارت کشور ضمن هماهنگی‌های لازم خدمات ترددی از جمله آرم و کارت تردد و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و مناطق مربوط را برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، بر اساس معرفی‌نامه بنیاد به‌صورت رایگان فراهم نماید». بر همین اساس مصوبه اخیر شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک این عزیزان مغایر قانون است که لزوم اصلاح آن به این شورا اعلام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پاوه افزود:از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۵۱ هزار نفر از متقاضیان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌ها استخدام شده‌اند و بیش از ۳۴ هزار نفر نیز از طریق خدمات و تسهیلات کارآفرینی و خوداشتغالی دارای شغل شده‌اند که جمعاً رقمی بالغ بر ۸۶ هزار نفر است. همچنین در این مدت ۴۱۷ هزار نفر تحت آموزش‌ها و مشاوره های شغلی ارائه‌شده توسط بنیاد قرار گرفته‌اند.

لطفی مشمولین دریافت کارت شناسایی را والدین شهدا -جانبازان ۲۵ درصد به بالا-فرزندان و همسران شهدا -آزادگان که شش ماه اسارت را دارند،عنوان کرد.

گفتگو از صهیب زربان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار