نزدیک شدن تعطیلات نوروز روند افزایش تقاضای سفر را داخل کشورمان صعودی کرده است و به نوعی باعث گرمتر شدن بازار گشت و گذار شده است اما ظاهرا این سطح افزایشی تقاضا زیاد به نفع سفرهای داخلی نیست و همچنان خارجی‌ها منافع بیشتری از آن به دست می‌آورند. در این زمینه رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی معتقد است، ارایه تسهیلات ویژه به سفر نه تنها عاملی برای رونق سفرهای داخلی می‌شود بلکه می‌تواند مانع قابل توجه برای خروج ارز از کشورمان نیز باشد.
کد خبر: ۵۶۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 17 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ احمد اصغری با اشاره به خروج بیش از 2.5 میلیون گردشگر ایرانی به مقصد ترکیه به جام جم آنلاین گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده قیمت تمام شده سفر یکی از سه عامل اصلی تعیین مقصد گردشگران است، بنابراین اگر می‌خواهیم گردشگری ایران را تقویت کنیم باید قیمت سفر را کاهش دهیم.

او در ادامه افزود: برخلاف برخی اخبار که اعلام شده ایران مقصدی ارزان قیمت برای گردشگران است باید قبول کنیم که هزینه سفر در ایران به دلایل مختلف بالاست و همین نکته مانعی در افزایش تقاضای سفر در ایران زمین چه داخلی و چه ورود خارجی‌ها بوده است.

وی معتقد است اکنون تعادل میان درآمد خانوار و هزینه‌های سفر برقرار نیست و به همین دلیل شاهد کاهش تقاضای سفر به معنای واقعی از سوی گردشگران داخل کشورمان هستیم و بعضا در رقابت قیمتی خارجی‌ها پیروز میدان هستند چون تسهیلات بیشتری ارایه می‌کنند.

اصغری تاکید کرد: اگر به تبلیغات بسته‌ سفرهای نوروزی که از سوی آژانس‌ها ارایه می‌شود توجه کنیم تفاوت فاحشی و معناداری میان تورهای داخلی و خارجی وجود دارد که چیزی جز قیمت نیست. به عنوان مثال یک تور سه روز جزیره کیش در ایام نوروز مثلا 1 میلیون تومان قیمت خورده است درحالی که تبلیغات گسترده‌ای برای سفر به استانبول ترکیه دیده می‌شود با قیمت 950 هزار تومان، خوب حالا شما بگویید کدام برای مسافران جذاب‌تر است؟

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به جام جم آنلاین گفت: خارجی‌ها بخصوص مسئولان اتحادیه‌های هتلداران و بخش‌های دیگر خدمات گردشگری کشورهای اطراف ایران مثل گرجستان، ترکیه و امارات دقیقا به این مهم پی برده‌اند و از آن در ایران استفاده می‌کنند و نتیجه آن است که می‌بینیم دو و نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند که هرکدام متوسط 1000 دلار به اقتصاد ترکیه هدیه داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار