سخن یک معلم؛
زمانی با حمایت از فانی و مدیرکل منصوب فانی که جریانش با آن برکناری از وزارت روشن است و امروز با پیر کردن بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان، الحق که مزد معلمان را شما دو عزیز خوب دادید و از ماست که بر ماست. اما به یقین بدان که معلمان دیگر نه تکرار می کنند و نه اعتماد.
کد خبر: ۵۶۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 17 February 2018

تابناک ایلام ::امروزه در حوزه مدیریت دستگاههای دولتی دو نوع مدیریت وجود دارد که یک نوع مدیریت عمومی و یک نوع امور حاکمیتی است. به همان اندازه که در امور حاکمیتی تجربه مورد نیاز است در مدیریت عمومی به پشتوانه جوانی و ورزیدگی و توان و خلاقیت نیاز است که بدون شک از خصایص جوانان جویای نام است.

در حوزه سیاستگذاری نیاز به تجربه بالا و دوراندیشی و تخصص هست اما در حوزه اجرایی نیروی جوانی در کنار تخصص حرف اول را میزند. در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، اکثریت مطلق مدیران جوانانی بودن که به آنها اعتماد شد و آنها هم جواب این اعتماد را بخوبی دادند و اما امروز و اینک جوانگرایی دولت در حد شعار مانده است و نمی خواهند و یا نمی گذارند عملی شود. با این مقدمه گریزی میزنم به بحث آموزش و پرورش در استان ایلام و جریاناتی که دست به دست هم داده تا در این حوزه همچنان نعل وارونه باشد و مخالف میل معلمان زحمتکش در مدارس.

 نمایندگان حوزه شمالی امروز در حمایت از کسانی دست به کار تغییر شده اند که به مراتب از مدیرکل ناکارآمد فعلی سنواتی بیشتر دارند و از قضا معاون او می باشند. از قدیم گفته اند" گل بود به سبزه نیز آرسته شد." تا کنون فقط نماینده فرهنگی استان مان علم حمایت و مطرح نمودن این عالیجنابان را که دارای سنواتی سی وچند ساله اند را برافراشته بود که در تمام ادوار و دولتها همیشه مدیر بوده و ماندند، چه در صف و چه در ستاد؟!اما تعجب فرهنگیان از نماینده سیاست مدار و سیاست خوانده است که چگونه از چنین نیرویی که در شرف بازنشستگی است، حمایت کرده است.!

بدون شک برای معلمان پذیرفتنی نیست که جناب میرزایی بر خلاف گفته های خود به معلمان" خاصه فرهنگیان زادگاهش" در جلسات متعدد عمل کند و نه تنها از جوان و جوانگرایی حمایت نکرده است، بلکه با انگشت تایید، افرادی را حمایت کنند که سالهاست جامعه فرهنگی چوب مدیریت ناکارآمدشان را می خورند.

جناب امینی آیا خواست و حمایت ما معلمان جوان را این گونه پاسخ می دهید؟ این بود مزد تلاش همه جانبه فرهنگیان برای انتخاب شما، که در جایی بحق صدای رسای آنان بودی و امروز با چنین حمایتی، شک کنیم که بخاطر ما ناله سر دادید!؟ آقای دکتر میرزایی چرا مشاور عزیزتان که تا دیروز معلمان را به دلیل حمایت از جناب امینی با شدیدترین الفاظ خطاب قرار میداد، امروزه شده غمخوار همان معلمان و تعیین کننده جانشین برای مدیرکل؟!! اصلا ایشان چکاره است که برای معلمان تصمیم می گیرد!؟
تاسف و تالم این فریاد در گلو خفه شده معلمان به این دلیل بیشتر می شود که آقایان نماینده گول چند نفر از افراد حاشیه دار و منفعت طلب را میخورند و انتظار دارند فردا دوباره با اقبال روبه رو شوند. جناب آقای امینی به عنوان معلمی که به نام تان رای داده ایم، انتظار داریم در روند تان تجدید نظر کنید و به جوانان اعتماد نمایید، سکوت معلمان آتش زیر خاکستر است همکار عزیزم.!

بدون شک بعد از سال 97 نتیجه این اعمال را خواهید دید و افسوس از تلاش معلمان زادگاهم برای شما که این چنین جواب اعتمادشان را دادید با زدن مهر باطل شد بر روی اسم فرهنگیان جوان و تحصیلکرده استان. اما حکایت جناب دکتر میرزایی متفاوت تر از دو نماینده دیگر است، زدن مهر تایید پای اسامی کسانی که اصلاح طلبی شان در سایه و ابهام است، سابقه کاری آنها عیان است، خلاقیتشان در دهه هفتاد تمام شده است، مدیریت شان بیشتر رفیق بازی و محفلی است تا برنامه ای و از همه مهمتر در سال 97 باید به فکر تمدید سنوات بالای 35 سال خدمتشان باشی، نه آن چیزی است که به ما قول دادید.!

جناب آقای میرزایی قول دادید از شایسته حمایت کنید اما نکردید. قول دادید شایسته سالاری کنید اما نکردید. قول دادید جوانگرایی کنید اما نکردید. قول دادید اندیشه و خلاقیت را جایگزین لابی و پارتی کنید اما نکردید. قول دادید حرف هایمان را بشنوید اما نشنیدید، قول ، قول و باز هم قول. برادر جان مرد و قولش. به عقب برگردید و به قول هایتان بنگرید اگر دخالت نمی کردید بهتر بود حداقل ابرویش کج می ماند؛ شما که کاملا آموزش و پرورش را با این کارتان کور کردید.

زمانی با حمایت از فانی و مدیرکل منصوب فانی که جریانش با آن برکناری از وزارت روشن است و امروز با پیر کردن بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان، الحق که مزد معلمان را شما دو عزیز خوب دادید و از ماست که بر ماست. اما به یقین بدان که معلمان دیگر نه تکرار می کنند و نه اعتماد.
در پایان از استاندار محترم که مرد اول دولت در استان هستند خواهش داریم، که او نیز مثل نمایندگان محترم، معلمان را ناامید نکنند و بر شعار دولت مبنی بر جوانگرایی انگشت تدبیر و تایید بگذارد. معلمان کسی را که لطفی در حقشان کند؛ هرگز نه فراموش می کنند و نه تنها می گذارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
فرهنگی دردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
وامصیبت ازروزگارآموزش وپرورش دراین روزگار به تدبیررای دادیم ودراین استان جزبی تدبیری چیزی ندیدیم .به نماینده همفکررای دادیم تیشه برریشه فکرمان زدباعملکردش. دوران قبل حداقل اینقدرحرص نمیخوردیم ای کاش زودترتمام شوددوران این فرصت طلبها
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اونهایی که باانتصابات نابجاشون وگماردن آدمهای مسن وبی انگیزه وغیرشفاف آموزش وپرورش رودچار روزمرگی وسرنوشت فرزندان ماروبه فنا میدن درنزدافکار عمومی وپیشگاه خدا باید پاسخگو باشند که معامله برسرآموزش وپرورش قابل گذشت نیست. شکایت این دلالان پست رومافرهنگیان به خدامی بریم.
الهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
تورا به خدا فکری به حال وضعیت آموزش وپرورش ایلام و مناطق دیگر آن بکنیدما تاحالا از.........وامثال اینها هیچ تخصصی ندیدیم.به امیدخدانیروهای متخصص ومتعهدوجوان در عرصه مدیریت آ.پ ایلام ودیگر مناطق عهده دارشوند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
جانا سخن از زبان ما می گویی
این مقاله به خوبی همه چیز را بیان کرده است
آقایان نماینده لطفا بخوانید و دغدغه معلمان را بدانید
فردای شمایان هم می رسد
دنیا دار مکافات است
کاشکی بقیه رسانه ها هم به معلمان توجه نشان می دادند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
دولت تدبیر و امید در عین حال که جوانان را هم در عرصه مدیریت میدان می دهد نمی تواند از تجربیات و دانش مدیریت افراد کارآزموده نیز خود را محروم کند و چينش کابینه و استانداران هم بر همین اساس است . استاندار ایلام 60 سال سن دارد و البته کوله باری از تجربه که رسانه ها از او نام نمی برند حال چه شده که در آموزش و پرورش ایلام ، تجربه و کارایی جرم شده ?! مناصب مدیریت کلان در دستگاه پرتلاطمي مثل آموزش و پرورش ، عرصه کارورزی نیست که فی البداهه به افراد فاقد تجربه سپرده شود . در تمام دنیا مدیریت پلکانی یک اصل است در ایلام نمی دانم .
برادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
ناشناس عزیز مشخص است مقاله را نخواندی که چنین فرمودی استاندار امور حاکمیتی است و اموزش و پرورش امور اجرایی
پس چرا دلت فخیمه شیخ روحانی بخشنامه کرده بالای 25 سابقه مدیریتی نشوند
برو یقیه اونا را بگیر ما که در کلاس تدرس هستیم معاون محترم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار