مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه برای ساخت ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی در استان قرارداد بسته شده است.
کد خبر: ۵۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 17 February 2018

به گزارش تابناک : محمد پارسا ظهر شنبه در سومین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: توانسته ایم از سال ۹۲ تاکنون در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا سالانه حداقل ۳۰۰ کیلومتر از پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی افزود: طول کل راه‌های استان ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر است که راه‎های آسفالت ۷ هزار و ۳۹۰ کیلومتر است و برای ساخت ۱۲۹ کیلومتر راه روستایی قرارداد بسته شده و ۱۲۸ کیلومتر دیگر هم در حال مناقصه است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: همچنین تاکنون ۹۳،۲۲ درصد راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت است که ۱،۲ درصد بیش از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اعتبار مصوب سال جاری برای راه های روستایی افزود: اعتبار آن ۵۵۸ میلیارد ریال است اما تخصیص اعتبار به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال است و حدود ۷۰ درصد نقشه راه و برنامه‌ریزی که انجام دادیم در سال جاری محقق شده است.

پارسا با اشاره به مشکلات این حوزه گفت: ۷۳ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران روستایی در استان، یکی از مشکلات مالی است.

در ادامه عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: اکثریت معابر مسکن مهر شهرهای استان فاقد آسفالت هستند.

علی محمد الهیاری افزود: از دیگر مشکلاتی که در مسکن مهر وجود دارد، دوری از فضای سبز و آموزشی است به گونه ای که والدین فرزندانشان را برای تحصیل باید به مناطق دیگر ببرند.

وی تاکید کرد: برخی از اهالی این مساکن هنوز نتوانسته اند وام های خود را دریافت کنند که با وجود تشکیل جلسه در این خصوص این مشکل نیز حل نشده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار