سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: سوگواره یاس فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سمنان برپا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 17 February 2018
به گزارش تابناک سمنان ،عباس بابایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از برگزاری سوگواره یاس نبوی هم‌زمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه و سالروز شهادت بانوی دو عالم در شهر سمنان خبر داد.
وی اظهار داشت: در سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت زهرای اطهر (س) به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، شهروندان شهر اخلاق ساعت 9 صبح از میدان کوثر به سمت میدان نماز دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همراه با حرکت دسته‌های عزاداری اقامه عزا می‌کنند و در پایان این دسته عزاداری در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه سمنان مراسم عزاداری برپا می‌شود.
وی اجرای برنامه‌های مرثیه‌سرایی، مداحی مداحان استانی، سخنرانی و سینه‌زنی از برنامه‌های این مراسم برشمرد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگویی برای همه مردان و زنان عالم هستند، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام شایسته‌ترین الگوی بانوان است و سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد.
بابابی اهداف برگزاری این سوگواره را ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا (س)، تقویت ایمان و معرفی شخصیت آن حضرت و همین‌طور اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری، صبوری، تقوا، عفت و فضیلت از برجسته‌ترین ویژگی‌های فاطمه زهرا (س) است لذا روش زندگانی این بانوی بزرگوار، بهترین الگو برای جامعه بشری است.
وی یادآور شد: این مراسم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان سمنان پایگاه قدس بسیج شهرداری سمنان برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار