انتقاد دوباره شریعتی از وضعیت اشتغال:
استاندار خوزستان با بیان اینکه حتما که لازم نیست اشتغال در دستگاه دولتی اجرایی شود، گفت: اینکه گفته می‌شود 17هزار فرصت شغلی در دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده خنده‌دار است و باید این عدد با توجه به ظرفیت‌های استان بسیار بالاتر باشد.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 17 February 2018

غلامرضا شریعتی امروز 28 بهمن‌ماه در جلسه شورای اشتغال استان که در اهواز برگزار شد با اشاره به این‌که جلسات شورای اشتغال از این به بعد باید هر روز برگزار شود، اظهار کرد: اهمیت مساله اشتغال به خصوص در شرایط کنونی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان در این زمینه باید به برنامه‌ریزی‌ها و حضور در جلسات شورای اشتغال مقید باشند.

وی با اشاره به همایش استانداران که هفته گذشته با حضور رییس جمهور در تهران برگزار شد، افزود: برخوردهای رییس جمهور در آن جلسه با مسئولان ناشی از اهمیت مساله اشتغال در کشور بود و در این زمینه تاکید کرد تا برای بحث اشتغال وقت ویژه‌ای گذاشته شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رییس جمهور در آن جلسه تاکید کرد تا مسئولان برای امر اشتغال وقت ویژه‌ای بگذارند و همه ارکان حکومت و دولت برای این مساله بسیج شوند. آقای روحانی تاکید کرد که با مسئولانی که در بحث اشتغال همکاری نمی‌کنند یا مانع تراشی می‌کنند، به شدت برخورد و اجازه داده نشود تا مانعی در بحث اشتغال ایجاد شود.

شریعتی عنوان کرد: دغدغه همه مسئولان و سران نظام اشتغال است و این مساله باید به پایین دست نیز انتقال پیدا کند. رییس جمهور بر حوزه فناوری اطلاعات تاکید ویژه داشت و عنوان کرد که می‌توان در این حوزه در سال آینده بیش از 100هزار شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: باید از نیروی ارزشمند انسانی که در کشور وجود دارد، استفاده بهینه شود تا شاهد رشد تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص ملی کشور باشیم. در این زمینه باید دستگاه‌های متولی استان با جدیت این مساله را پیگیری کنند و نسبت به برنامه‌ریزی اقدام کنند تا آن برنامه‌ریزی‌ها به اشتغال منجر شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: همه مسئولان در خوزستان باید در زمینه اشتغال به طور جد وارد کار شوند و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست. لازم است که دستگاه‌های اجرایی در جلسات شورای اشتغال حضور پیدا کنند.

شریعتی با بیان این‌که حتما که لازم نیست اشتغال در دستگاه دولتی اجرایی شود، عنوان کرد: امیدواریم که شاهد ایجاد اشتغال در دستگاه‌های استان و یا حوزه‌های وابسته به آن دستگاه اجرایی در استان باشیم.

وی گفت: این مساله که حدود 17هزار فرصت شغلی در دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده، خنده‌دار است. با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و آمار بالای بیکاری در استان، ایجاد 16یا 17هزار شغل در استان قابل قبول نیست.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار