معاون خدمات شهری شهرداری ایلام با اشاره به بارش شدید باران، گفت: 450 نیروی خدمات شهری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی معابر در آماده باش بوده و نسبت به پاکسازی و رفع آبگرفتگی معابر شهری اقدام می کنند.
کد خبر: ۵۶۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 18 February 2018
به گزارش تابناک ایلام ؛ جلیل فیض اللهی اظهار کرد: این تعداد نیرو متشکل از نیروهای خدمات شهری، اجراییات، فضای سبز و آتش نشانی شهرداری ایلام است که کار پاکسازی معابر و جداول شهر را انجام می دهند.


وی افزود: با وجود بارندگی شدید، مشکل جدی در خصوص آبگرفتگی معابر شهری نداریم و تنها چند مورد آبگرفتگی زیر پل ها به علت تجمع زباله و نخاله ساختمانی بود که به سرعت پاکسازی شد.


وی تاکید کرد: با توجه به بارش باران در مناطق شهری، همه ادارات و دستگاه های زیر مجموعه شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی معابر شهری در آماده باش هستند.


معاون خدمات شهری شهرداری ایلام با بیان اینکه با استفاده از ماشین آلات و پمپ های مکنده آبگرفتگی های سطح شهر رفع می شود، یادآور شد: هر کدام از گروه های مستقر در سطح شهر در قالب پنج نفر کار پاکسازی جداول و معابر و هدایت اصولی روان آب ها بداخل جوی ها را به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام می دهند.


فیض اللهی افزود: همچنین در صورت نیاز ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین حوزه نقلیه شهرداری نیز برای مقابله با آبگرفتگی معابر عمومی شهر بکارگیری خواهند شد.


وی تاکید کرد: با وجود بارش شدید باران آبگرفتگی معابر شهری مقطعی و جزیی است و نیروهای خدمات شهری تا پایان بارندگی ها برای بازگشایی معابر به فعالیت خود ادامه می دهند.


وی با بیان اینکه مردم با ریختن زباله و نخاله در کانال ها و جداول سهم زیادی در آبگرفتگی معابر دارند از تمامی شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر و جداول شهری خودداری کنند.


معاون خدمات شهری شهرداری ایلام افزود: تمامی سیل بندهای روباز و همچنین سیل بندهایی که در اثر سیل سال های گذشته در شهر ایلام آسیب دیده بودند لایروبی و ساماندهی شده است.


به گفته وی، یکی از مشکلات مدیریت شهری در زمینه مقابله با آبگرفتگی معابر اینکه افرادی که اقدام به ساخت و ساز منازل مسکونی کرده اند خاک و نخاله ساختمانی خود را در حاشیه جداول رها می کنند.


وی پیچ آشوری، میدان ارغوان، محله میدان امام حسن و بلوار شهرک هجرت را از جمله مناطقی در شهر عنوان کرد که دارای بیشترین میزان آبگرفتگی هستند و اضافه کرد: تمامی نقاط بحرانی و حساس شهر شناسایی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل نیروهای شهرداری در سریعترین زمان برای رفع مشکل آبگرفتگی وارد عمل می شوند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار