سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم بارش ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور، گفت: برای تهران امروز عصر بارش باران و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه وزش باد شدید پیش بینی می شود.
کد خبر: ۵۶۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 18 February 2018
به گزارش تابناک : مهندس مسعود حقیقت  اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی که روز جمعه (27 دی) وارد کشور شد، در نیمه غربی، دامنه جنوبی البرز به شکل بارش باران، در مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف و در عرض های پایین تر با رعد و برق ادامه می یابد.
وی افزود: همچنین امروز عصر در استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان و غرب استان همدان بارش شدید باران و در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود و انتظار می رود در معابر با آبگرفتگی شدید روبرو باشیم.
حقیقت تاکید کرد: همچنین برای امروز و فردا وزش باد در جنوب غرب و جنوب کشور پیش بینی می شود که احتمالا تولید گرد و غبار خواهد کرد.
وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز، از گستره بارش ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته می شود که شاید خبر خوبی برای هموطنان زلزله زده ای باشد که هنوز در اسکان موقت هستند.
حقیقت همچنین برای فردا وزش باد شدید در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور و برای روز سه شنبه (30 بهمن) بارش باران و برف در خراسان جنوبی و شمالی را بر اساس مدل های هواشناسی پیش بینی کرد و گفت: از اواخر وقت سه شنبه این سامانه بارشی از ایران خارج شده و به برادران افغان سر می زند.

***روزهای پاک تهران
وی در مورد وضعیت دما و کیفیت هوای تهران نیز گفت: برای تهران، از اواخر وقت امروز بارش باران به ویژه در مناطق شمالی شهر و از فردا ظهر، وزش باد شدید پیش بینی شده است که به همین دلیل روزهای تمیزی را تجربه می کند.
حقیقت با توصیه به مسئولان شهری گفت: شهرداران باید برای بارش های سنگین در راسته البرز و زاگرس و آبگرفتگی معابر آماده باشند.
حقیقت همچنین به عشایر توصیه کرد که به دلیل بارش های شدید و خطر سیل و آبگرفتگی، طی امروز، فردا و سه شنبه در دامنه کوه و حاشیه رودها مستقر نشوند، وی از زنبورداران در جنوب کشور و استان ایلام هم خواست که به دلیل بارش های سنگین مراقب کندوها باشند.

***پیش بینی وضعیت بیشینه دما و هوای بعضی شهرهای کشور

اراک 11 بارش باران یا برف
بندر عباس ۲۹ مه صبحگاهی
اردبیل ۶ بارش برف
بوشهر 19 بارش پراکنده
ارومیه 6 بارش باران یا برف
بیرجند 24 کمی ابری
اصفهان 16 بارش پراکنده
تبریز ۸ بارش باران یا برف
اهواز ۲۵ رگبارورعدوبرق
تهران 11 بارش باران
ایلام ۱۲ کمی ابری
جزیره ابوموسی 27 مه غلیظ
بجنورد 14 بارش باران


***وضعیت هوای بعضی شهرهای کشورهای همسایه
بیروت ۱۷ ابری
ابوظبی 28 کمی ابری
تهران ۱۱ ابری
قاهره ۱۵ ابری
امان ۹ بارش باران
کویت 23 طوفان و گردوخاک
دوحه ۲۵ صاف
مسقط ۲۸ صاف
ریاض ۲۴ بادوگردوخاک
 
 
 
 
 
منبع : ایران اکونومیست 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار