نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:امروز برای اینکه جامعه ما اسلامی شود باید مبارزه کرد چرا که در جامعه اشرافی‌گری و فساد داریم و در هر سه قوه مشکل وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 18 February 2018
آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نهمین دوره همایش بین‌المللی سیره علوی در خرم‌آباد بیان داشت: اگر امروز کسی وارد فضای مجازی شده و از فلسفه غربی نگاه کند سه گرایش وجود دارد، دو نوع گرایش مربوط به اروپا و یک گرایش مربوط به آمریکا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از طرفی آمریکایی‌ها معتقد بودند دین بد نیست ولی باید در گوشه بماند و در این شرایط بود که انقلاب اسلامی به وجود آمد و به‌وسیله دین بود که تحول بنیادی به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد:در شرایطی که امام انقلاب را آغاز کرد در درون کشور نیز این باور وجود نداشت که بتوان چنین کاری کرد اما امام راحل با تکیه‌بر سیره علوی برای نصرت اسلام وارد کار شد.

آیت‌الله فرحانی گفت: پیروز انقلاب با تأسی از سیره علوی صورت گرفت و پس‌ از آن تثبیت انقلاب نیز با تکیه‌بر سیره علوی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از رحلت امام مقام معظم رهبری مدیریت را بر عهده گرفت و ایشان نیز با استفاده و تکیه‌بر سیره علوی امور را پیش برده و راه را ادامه می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با تکیه‌بر سیره علوی در زمینه‌های علمی پیشرفت بسیاری دارد.

وی یادآور شد: دکترین ولایت این است که مقام معظم رهبری در این سال‌ها از تمام دولت‌ها حمایت کرده و به آن‌ها امید داده است اما از طرفی چالش‌ها و نقاط ضعف را نیز متذکر می‌شوند و بنده شاهد بودم که در برخی جلسات مقام معظم رهبری به شکلی مشکلات را متذکر می‌شوند که اشک مسئولان در می‌آید.

وی یادآور شد: دنیا امروز می‌دانند انقلاب اسلامی توانسته با تأسی از سیره علوی نسخه‌ای ارائه دهد و باعث پیشرفت همه جانبه همراه با دین شود.

آیت‌الله فرحانی گفت: امروز برای اینکه جامعه ما اسلامی شود باید مبارزه کرد چرا که در جامعه اشرافی‌گری و فساد داریم و در هر سه قوه مشکل وجود دارد.

وی اظهار داشت:انحصارات باید برداشته شده و تعارف باید کنار گذاشته شود و همان‌گونه که در مقابل دشمن هستیم در مقابل فساد داخلی هم باید سیلی زد چرا که این درد جامعه ما است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:در گفتمانی که داریم باید محور امور سیره علوی باشد و باید برای حل مشکلات سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی به‌خوبی اجرا شود.

آیت‌الله فرحانی: امروز قدرت جمهوری اسلامی بر اساس عدالت در دکترین ولایت بررسی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: مأموریت مهم رصد و اندیشه ورزی از سوی رهبری به مجلس خبرگان محول شده تا بتوانیم با بررسی مشکلات راهکارهای مناسب را ارائه دهیم.
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار