شریعتی عنوان کرد:
استاندار خوزستان با بیان این‌که مردم استان از همه سو تحت فشار هستند و تحمل فشارهای جدید را ندارند، گفت: اگر از نیروگاه‌های برق آبی استان برقی برای کشور درخواست نشود، ما حاضر هستیم که نیاز برق خوزستان را خودمان در استان حل کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 18 February 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، امروز 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با مساله‌ای در حوزه برق استان ناشی از وقوع ریزگردها مواجه شدیم و این مساله مشکلی بود که تا آن زمان در خوزستان رخ نداده بود.

وی با بیان این‌که این مساله ناپایداری و آسیب پذیری صنعت برق استان را کاملا روشن کرد، افزود: کارهایی که در این مدت زمان در استان خوزستان انجام گرفته است کارهای ارزنده‌ای بوده و در این زمینه نیز دولت مصوب کرده است که برای سه سال، سالانه 500میلیارد تومان در اختیار برق خوزستان قرار دهد تا وضعیت خطوط انتقال و توزیع به وضعیت استاندارد برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان علی رغم مصرف بالای برق و حساسیت برق برای صنایع، مغفول مانده و در این زمینه بسیار آسیب پذیر است. اقداماتی در خوزستان در بحث صنعت برق در حال انجام است و اگرچه این اقدامات بر اساس زمانبندی خوبی پیش نرفته، اما اقدامات خوبی است و امیدواریم با همین جدیت پیش رود.

شریعتی با بیان این‌که مردم خوزستان از همه سو تحت فشار هستند و تحمل فشارهای جدید را ندارند، گفت: اگرچه تعطیلی ادارات می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد، اما نمی‌توان انتظار زیادی از این بخش داشت زیرا تعطیلی ادارات در سال گذشته تنها حدود 200 مگاوات مصرف برق را کاهش داد .

وی با اشاره به این‌که امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است، برق استان یک برق پایدار شود، اظهار کرد: با توجه به این که روزهای با دمای بالا در حال آمدن است، نیاز است که توجه بیشتری به حوزه برق در استان خوزستان شود .

استاندار خوزستان بیان کرد: پیک مصرف برق استان امسال 8 هزار و 220مگاوات بوده و سالانه در این زمینه معمولا رشد 4 تا 6 درصدی وجود دارد . در صورت بروز محدودیت در تابستان 97 و نیاز به اعمال خاموشی، پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قرار باشد خاموشی اعمال شود، این خاموشی در استان‌های سردسیر اعمال شود که قطعی برق در آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند .

شریعتی با اشاره به این‌که انتظار داریم توجه ویژه‌ای به برق استان شود تا آن عقب ماندگی‌ها جبران شود، گفت: باید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و حرارتی در استان افزایش پیدا کند زیرا در دهه اخیر تنها دو نیروگاه سیکل ترکیبی در بهبهان و ماهشهر ایجاد شده است .

وی با بیان این‌که در حال حاضر مجوز احداث 9 نیروگاه در استان را داریم، اظهار کرد: فاز 7 و 8 نیروگاه رامین باید تعیین تکلیف شود. همچنین بلاک 2 نیروگاه بهبهان نیز هنوز تعیین قیمت نشده است . بخش بخار نیروگاه ماهشهر متوقف شده و نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف اندیمشک هم پیشرفتی نداشته است .

استاندار خوزستان ادامه داد: قسمت عمده برق استان خوزستان از نیروگاه‌های برق آبی تولید می‌شود که میزان حداکثری تولید آن 3 هزار و 200 مگاوات است و این مساله درحالی است که کل نیاز خوزستان به برق 4 هزار و 700 مگاوات است .

شریعتی ادامه داد: با توجه به کمبود یک هزار و 500 مگاواتی برق در استان، پیشنهاد می‌کنیم که اگر از نیروگاه‌های برق آبی استان برقی برای کشور درخواست نشود، ما حاضر هستیم که نیاز خودمان را در استان حل کنیم.

وی افزود: پیشنهاد دیگر آن است که برای آنکه خوزستان با بحران روبرو نشود، از شبکه سراسری به این استان برق تخصیص یابد که در حال حاضر در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد. همچنین پیشنهاد دیگر نیز آن است که نیروگاه‌های پرتابل و قابل انتقال (25 مگاواتی) به خوزستان و به ویژه به شمال استان که برق ناپایداری دارند تخصیص یابد تا بتوانیم مشکل برق را در استان کنیم .

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار