سرپرست فرمانداری اهواز بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از دوران کودکی در خانواده تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ 19 February 2018

نبی‌الله خون‌میرزایی در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب زمینه ارایه بهترین خوراک‌های روحی برای جویندگان و تشنگان دانش است.

وی با بیان این که هیچ خوراکی برای انسان مانند کتاب نمی‌شود افزود: تنوع موجود در نمایشگاه کتاب و عرضه کتب در موضوعات مختلف می‌تواند نیاز تمام مخاطبان را تامین کند.

خون‌میرزایی با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: به عنوان یک معلم باید بگویم که مدرسه و دانشگاه به عنوان محیطی برای فراگیری علم برای انسان مانند ندارند.

او همچنین به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های کتاب اشاره و تاکید کرد: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در راستای ارتقای سطح دانش و فرهنگ استان ضروری است.

خون‌میرزایی سرانه مطالعه را متأثر از فضای اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: عوامل بسیاری در ترویج کتاب‌خوانی مؤثر هستند که بیش از هر چیز فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش دارد.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: باید بپذیریم که کتاب را به عنوان یکی از نیازهای اساسی خود در سبد ‌هزینه‌ای خانوار بگنجانیم. این فرهنگ باید از دوران کودکی شکل گیرد و به کتاب‌خوانی به عنوان ارزش در خانواده نگاه شود.

وی افزود: از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تمامی افرادی که در برپایی نمایشگاه کتاب نقش داشتند کمال تشکر را دارم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار