مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان در زمینه ایجاد تعاونی در کشور پیشرو است بطوری که ظرف ۱۰ ماه گذشته امسال ۱۷۰ شرکت تعاونی جدید در سطح خراسان رضوی تشکیل شده اند.
کد خبر: ۵۶۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 19 February 2018

به گزارش تابناک : محمد سنجری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای اشتغالزایی شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: اولویتها در تشکیل تعاونیها هدفگذاری شده، این تعاونیها در بخشهای روستایی، توسعه و عمران شهری، چندمنظوره حمایت کننده و صنوف مختلف است.

وی ادامه داد: طرح تعاون روستا یکی از طرحهای مصوب ستاد فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است که با هدف اختصاص تسهیلات روستایی، توسعه، حفظ جمعیت روستاییان و تقویت روستاها اجرا می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک متناسب با مزیتهای روستاها ۱۳۶ تعاون روستایی در خراسان رضوی هدفگذاری شده و در ۶ روستا در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: در طرح تعاون روستا تمامی امور مربوط به مزیت سنجی، تسهیلگری، ترویج، تدوین طرحهای کسب و کار و پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات روستایی به متقاضیان اختصاص می یابد.

او همچنین به اشتغال اتباع خارجی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این اشتغال منوط به دریافت مجوز فعالیت پروانه کار است و در صورتی که کارفرمایان نسبت به بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه استفاده کنند این اقدام جرم است. کارفرمایان به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی باید حداقل پنج برابر دستمزد که روزی یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال است جزای نقدی پرداخت کنند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار