رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: مصوبه شورای تامین در بلوار ارم، چهار دوربین در آنجا نصب داشته‌ایم که همان دوربین‌ها بعد از ۴۰ روز از کار افتاده است که در واقع ما از دوربین‌های ماکت استفاده میکنیم و امیدوار هستیم نصب دوربین‌های جایگزین سرعت بیشتری را پیدا کند.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 19 February 2018
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با توجه به اینکه کاهش ۱۰ درصدی تصادفات را پیش‌بینی کرده بودیم، اما در شهر همدان تصادفات به ۴۴ درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، سرهنگ علی فکری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: اگر در سطح استان کاهش ۷ درصدی تصادفات را داریم، مدیون شهرستان‌های اطراف همدان هستیم که باعث کاهش ۷ درصدی تصادفات در سطح استان شده‌اند.

وی افزود: در ۴۴ فقره تصادفات فوتی که در همدان اتفاق افتاده است ۱۵ فقره آن شب هنگام بوده که در این ۱۵ فقره، بیشترین تصادفات را در بلوار‌ها داشته‌ایم و ۲۱ فقره از ۴۴ فقره تصادفات فوتی در هفت بلوار اتفاق افتاده است.

فکری با بیان اینکه از ۴۴ فقره تصادف فوتی ۱۸ نفر آن‌ها تا سن ۴۰ سال بوده، که بیشترین تعداد افراد جوان را به خود اختصاص داده است، افزود: ۳۸ نفر آن‌ها مرد و شش نفر زن بوده است که عامل ۳۰ فقره از تصادفات فوتی، سرعت بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: مصوبه شورای تامین در بلوار ارم، چهار دوربین در آنجا نصب داشته‌ایم که همان دوربین‌ها بعد از ۴۰ روز از کار افتاده است که در واقع ما از دوربین‌های ماکت استفاده میکنیم و امیدوار هستیم نصب دوربین‌های جایگزین سرعت بیشتری را پیدا کند.

وی تصریح کرد: وضعیت نا به هنجاری در سه راه فرهنگیان داریم و در بلوار ارم و گنج نامه در ایام تعطیلات با مشکلات جدی در مورد ترافیک و قفل شدن خودرو‌ها در مسیر رفت و برگشت روبه رو هستیم که این باعث می‌شود هیچ خودروی امدادی وارد این مسیر‌ها نشود.

فکری گفت: در پی بازدید‌هایی که از شهرستان‌ها داشته‌ایم متوجه شدیم، شهرستان‌های استان در بعضی از آیتم‌ها از قبیل، آسفالت‌ها، وضع خط‌کشی‌ها، رنگ آمیزی تابلو‌ها و ...، از همدان پیشی گرفته است.

 تخصیص اعتبار برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف کم بوده است

 محمود رضا عراقی نیز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، اظهار داشت: تخصیص اعتبار برای نصب دوربین‌ها کم بوده است و ماده ۲۳ با تاکید ما برای سازمان مدیریت انجام شد، که متاسفانه از سوی دیگر اعتبارات محدود بوده و از اعتبارات استفاده بهینه انجام گرفته است.

وی افزود: مصوبات باید به طور جدی پیگیری شود و اجازه دهیم کار‌ها در زمان خود انجام شود ضمن اینکه نباید طرح‌هایی را نیمه کاره اجرایی کنیم که باعث شود خود را زیر سؤال ببریم و باید ابهامات توسط دستگاه‌های مختلف بررسی شده و انتقادات برای پیشبرد اهداف انجام شود.

عراقی گفت: در نظر بگیریم که تولید ماشین آلات افزایش پیدا کرده و همه ما ماشین محور شده‌ایم و برای تردد در سطح شهر و مسافرت‌ها از وسایل نقلیه خود استفاده می‌کنیم که این باید مدیریت فرهنگی شود، زیرا که سطح زندگی‌ها بالا رفته است.

معاون استاندار با بیان اینکه پلیس راهورتلاش زیادی دارد و شکی نیست که در صف اول برای حل مشکلات ترافیکی قرار دارد، افزود: نهاد‌های مرتبط از جمله شهرداری، صدا و سیما و ... باید همگی به امکانات سخت‌افزاری به موضوع آموزش نیز توجه کنیم.

وی تصریح کرد: موضوعات مفصلی در مورد نرم افزار داریم و نباید فقط در مورد سخت افزار تمرکز داشته باشیم که فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است و این فرهنگ‌سازی فقط به عهده پلیس راهور نیست بلکه به عهده همه نهاد‌ها است که باید آن را به درستی انجام دهند.

عراقی گفت: مردم باید یاد بگیرند قانون را بیشتر رعایت کنند که در این موضوع بیشترین وزن را آموزش و فرهنگ‌سازی و خود مردم، دارند که در کنار آن ما می‌توانیم شرایط را برای آرامش بیشتر مردم فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار