کد خبر: ۵۶۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 19 February 2018

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک وزش توفان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان مرکز استان را به پنج برابر حد مجاز و 2 برابر حالت بحرانی رسانده است.

رضا آزادمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت، هزار و 227 میکروگرم بر مترمکعب است.
وی ادامه داد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این مدت با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در نصرت آباد تا هزار متر کاهش داد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این پدیده تا فردا در زاهدان، نواحی مرکزی، نوارغربی، شمال و جنوب شرق این استان تداوم دارد.
وی اضافه کرد: اختلال در تردد مسیرهای ارتباطی زاهدان - بم، ایرانشهر- بم، زاهدان - نهبندان و کاهش کیفیت هوا از جمله عواقب این پدیده در نقاط ذکر شده سیستان و بلوچستان است.
وی بر رعایت موارد ایمنی و توجه به احتمال سقوط اشیاء و درختان در معابر و گذرگاهها تاکید کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار