کد خبر: ۵۶۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 19 February 2018

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب از سوم تا نهم اسفند در قالب 243 غرفه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی زاهدان برگزار می شود.

 حسین مسگرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاههای کتاب سیستان و بلوچستان 419 ناشر و نمایندگی نشر از سراسر کشور آثار خود را در قالب 51 هزار و 652 عنوان کتاب در مدت یک هفته در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.
وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه در سه شهرستان سراوان، خاش و زهک ویژه برنامه فرهنگی به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: امسال همزمان با این نمایشگاه چهارمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان با تجلیل از برترین کتاب برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حضور ناشران استانی در این دوره از نمایشگاههای زاهدان چشمگیر بوده به طوری که افزون بر110 عنوان کتاب به دبیرخانه رسید و مورد داوری قرار گرفت.
وی افزایش شمار انتشارات در دانشگاههای استان را گامی مهم در گسترش علم و فرهنگ در جامعه برشمرد.
مسگرانی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه یک جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با ناشران و فرصتی برای بررسی فرصت ها و تهدیدهای این بخش است.
وی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال استان دستگاهها و نهادهای مختلف نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، حفظ آثار دفاع مقدس و کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان آثار خود را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد.
وی بیان کرد: همچنین 10 غرفه برای ارائه آثار رسانه های دیجیتال درنوزدهمین نمایشگاه کتاب زاهدان پیش بینی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی به فروش می رسد.
وی گفت: امسال در نوزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان 900 میلیون تومان بن کتاب توزیع می شود که 20 میلیون تومان بیشتر از سال گذشته است.
مسگرانی ساعت بازدید از نمایشگاه را 9 تا 12 ظهر و 16 تا 20 عصر ذکر کرد و گفت: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا امیرخانی نویسنده برجسته کشور و مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به عنوان مهمانان ویژه شرکت دارند.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان بزرگترین رویداد فرهنگی استان است که خوشبختانه هرساله پر شورتر از گذشته مورد استقبال ناشران و دوستداران عرصه فرهنگ و هنر استان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا هجدهمین نمایشگاه سراسری کتاب سیستان و بلوچستان از 24 تا 29 بهمن سال 95 با حضور 417 ناشر و نمایندگی کشوری و 30 ناشر استانی در زاهدان برپا شده بود.
به گفته حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشوری و استانی 60 هزار عنوان کتاب عرضه کرده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار