شرایط جوی منطقه «نوقل» محل سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج سبب شد تا بالگردهای امدادی امکان فرود در محل سقوط هواپیما را نداشته باشند.
کد خبر: ۵۶۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 20 February 2018

به گزارش تابناک : امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش موفق به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نوقل» یاسوج شدند. 
جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد: با شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما، 100 کوهنورد و امدادگر در حال حرکت به سمت محل سقوط هواپیما هستند و پیش بینی می شود تا ساعتی دیگر به محل سقوط هواپیما برسند.
مقام های امدادرسان حاضر در منطقه روز سه شنبه اعلام کردند: به دلیل شرایط جوی، انتقال اجساد از طریق بالگرد امکان پذیر نیست.
همچنین مسئولان محلی هلال احمر حاضر در منطقه نیز اعلام کردند: به دلیل پراکندگی اجساد و قطعات هواپیما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر به صورت دقیق جست ‌و جو می‌شود. ضمن آنکه کارشناسان شرکت هواپیمایی آسمان نیز برای پیدا کردن جعبه سیاه به نقطه مورد نظر اعزام خواهند شد.
بر اساس این گزارش، به دلیل شرایط سخت جوی، فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیر ممکن است و اجساد باید به صورت دستی به پایین کوه منتقل شوند که این امر مستلزم صرف زمان است. همچنین تصاویری از محل سقوط هواپیما منتشر شده است که نشان می داد شماری از اجساد روی برف ها پراکنده است.
مسئولان امدادرسانی اعلام کردند: چنانچه اجساد در یک نقطه باشند، تا عصر امروز کار انتقال به اتمام می رسد. 
مقام های محلی از مردم نیز درخواست کردند به محل حادثه نروند تا گروه های جستجو به سرعت به محل حادثه برسند.
همچنین کاپیتان سهیلی خلبان بالگردی که امروز (سه شنبه) موفق به پیدا کردن لاشه هواپیمای مسافربری شد، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بعد از یک ساعت جستجو، برخی قطعات بزرگ هواپیما را روی نوک یکی از قله های کوه دنا مشاهده کرده و این موضوع نشان می دهد که هواپیما به ارتفاعات برخورد کرده است.
مجتبی خالدی رئیس اورژانس کشور نیز گفت: هواپیما پیدا شده اما از وضعیت دقیق اجساد اطلاعات دقیقی نداریم چرا که برف روی آنها نشسته است.
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفته است: انتقال اجساد به محض تایید شرایط جوی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: تیم امداد هوایی به محل سقوط هواپیما اعزام شده تا شرایط جوی را برای انتقال هوایی اجساد بررسی کند. چنانچه شرایط از سوی تیم اعزامی تایید شود کار انتقال اجساد آغاز خواهد شد.
وی در عین حال گفت که بسکت هایی برای بسته‌بندی اجساد و انتقال به پایین آنها از دیروز مهیا شده است.
یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد. 
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد. 
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت. 
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار