کد خبر: ۵۶۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 21 February 2018

تابناک گیلان / نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامى، در آخرین پست اینستاگرامی خود از استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شوراى اسلامى رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در صفحه اینستاگرام خود پستی در خصوص نامه سرگشاده جمعی از نمایندگان همراه دولت به رییس جمهور در خصوص لزوم استعفای وزرای راه و شهرسازی و کار و تعاون منتشر کرد.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر از کلید خوردن استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی و ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نوشت.

 

 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش به انعکاس سخنان رهبری و تشکر ایشان از مسئولان بویژه وزیر امور خارجه، در پاسخ به خباثت آمریکائی ها و به نعل و میخ کوبیدن اروپائیها پرداخت.

 

 

وی در پستی دیگر تصاویری از هفدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه سال نود و هفت در صحن علنی مجلس منتشر نمود.

 

بروجردی همچنین ویدیویی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) به اشتراک گذاشت.

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی،در اینستاگرام شخصی اش در خصوص بازدید دیروز خود از ساختمان بنیاد مستضعفان و دیدار با رئیس بنیاد ، به مطالبی که در چند روز اخیر در برخی رسانه‌‌ها درباره بازسازی ساختمان‌ها و تجمیع هلدینگ‌های این بنیاد منتشر شده است، اشاره کرد و اظهارداشت: اینجانب پیش از این‌ به عنوان مسئول مرکز پشتیبانی در بنیاد مستضعفان فعالیت می‌کردم و به ساختمان‌ها و ابنیه بنیاد اشراف کامل دارم. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه امروز از بنیاد مستضعفان بازدیدی داشتیم، ادامه داد: برخی از ساختمان‌های مرکزی بنیاد مستضعفان قبل از انقلاب ساخته شده است و مشکلاتی نظیر فرسودگی، استهلاک بالا، هدررفت انرژی، عدم وجود سیستم اعلام و اطفاء حریق و کاهش بهره‌وری دارد و این فرسایش موجب شده بود هزینه سرسام‌آوری بابت نگهداری این ساختمان‌ها به بنیاد تحمیل شود بنابراین بازسازی ضروری بود.

وی افزود: حتی‌ پارکینگ این ساختمان‌ها که 1500 دستگاه خودرو ظرفیت داشت، تا 85 درصد اغلب خالی بود، زیرا برای کاربری دیگری استفاده می‌شد.

تجمیع هلدینگ‌های بنیاد در راستای ارتقاء بهره‌وری/تحقق 500 میلیارد تومان صرفه‌جویی

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: اتفاق مناسبی که در بنیاد مستضعفان رخ داد‌، تجمیع همه هلدینگ‌ها در ساختمان مرکزی بود.این امر به صرفه‌جویی 500 میلیارد تومانی منجر شده است که این آمار از سوی بنیاد مستضعفان به ما ارائه شد. 
وی افزود: همه هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با بنیاد مستضعفان در ساختمان مرکزی تجمیع شده است؛ پراکندگی ساختمان‌ها و ابنیه بنیاد در شهر بزرگی نظیر تهران مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان‌ در قالب پروژه‌ای، همه این هلدینگ‌ها و زیرمجموعه‌ها را در یک مجموعه تجمیع کرده است و این به کاهش هزینه‌های مردم، کاهش مصرف سوخت، کاهش اتلاف وقت و زمان و افزایش بهره‌وری انجامیده است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: ما انتظار داشتیم در سال اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های دولتی هم در جهت کاهش هزینه‌ها اقدام کنند اما عمدتاً این کار را انجام ندادند، درحالی که بنیاد مستضعفان با تجمیع همه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها به کاهش هزینه‌ها رسیده است. 

 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نایب رئیس فراکسیون مستقلین با اشاره به آشفتگی بازار ارز، گفت: «مرگ یک بار شیون یک بار» اگر ما بتوانیم ارز را آزاد و تک نرخی کنیم این اقدام بسیار کار عاقلانه ای است. اما اتفاقی که در حال حاضر افتاده است این است که هیچ دولتی جرات این را پیدا نکرد که یک بار ارز را آزاد کند.

وی تصریح کرد: ما ارز را فنری نگه داشته ایم و هر بار که این فنر در می رود به بخشی آسیب می رساند و چه خوب است که ارز ما تک نرخی آزاد شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت یک بسته ارزی را ظاهرا به سمت مجلس روانه می کند و من نمی دانم که چقدر این بسته می تواند موفق باشد. اما من فکر می کنم حالا که رودخانه راه افتاده است، آب پشت سد تخلیه شود و نرخ ارز، تک نرخی آزاد شود. 
جعفرزاده در خصوص برخی احتمالات مبنی بر خرید کالاهای اساسی با ارز دولتی و آزاد شدن نرخ ارز، یادآور شد: با اینکه ما برخی از کالاها را دو نرخی بخریم به شدت مخالف هستم. این تجربه در کشور ما نشان داده که در این مورد هم فساد اتفاق می افتد و هم رانت.

وی درخصوص نرخ واقعی دلار اظهار بی اطلاعی کرد و اظهارداشت: بگذارید دلار در بازار آزاد نرخ واقعی خود را پیدا کند.

جعفرزاده درخصوص محتویات بسته ارزی دولت، گفت: سه موضوع در این بسته لحاظ شده است. یکی بحث نحوه خرید و فروش سکه است. دیگری نرخ سود بانکی است که ظاهرا از سود بانکی پایین پرهیز کرده است و تمایل به سود بانکی 20 درصد دارد. فروش اوراق مشارکت با تضمین پرداخت سود یکساله نیز یکی دیگر از محتویات بسته ارزی دولت است.

وی ادامه داد: استنباط دولت از ارائه این بسته این است که می تواند جاذبه‌هایی را برای جمع آوری نقدینگی ایجاد کند و تصورش این است که با این اقدامات می تواند نقدینگی را جذب کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین، تصریح کرد: همه ما می دانیم که ارز جاذبه های خود را دارد مخصوصا با سود سرشاری که برای خیلی ها ایجاد کرده است. بگیر و ببند و مالیات هم جواب نمی‌دهد. سیاست‌های اقتصادی باید درست شود و ما نمی توانیم یک عده را دستگیر کنیم چون ارز خرید و فروش می کنند. صراف کارش خرید و فروش ارز است. اما دولت باید بازار را به نحوی کنترل کند که سود منطقی ببرند. در مجموع به نظر نمی رسد که اقدامات آقایان جوابگو باشد.

 

 

جعفرزاده همچنین تصویری از هشتمین دوره مسابقات جابربن حیان (پروژه های علمی،تحقیقی) دانش آموزان مقطع ابتدایی رشت به اشتراک گذاشت.

 

 

محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستانهای ملارد ،شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از حضورش در یادواره شهدای بخش صفادشت ملارد، آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان شهریار،  جلسه بررسی مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف شهرستان قدس، بازدیدش از  پروژه بهسازی پساب و فاضلاب شهرک امیریه، نمایشگاه عکس مدرسه طبیعت هنرمندان شهرستان شهریار و تصاویری از حضورش در میان ورزشکاران و قهرمانان در مسابقات لیگ کشتی شهرستان قدس منتشر کرد.

 

 

وی همچنین با انتشار پستی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت.

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،درصفحه خود در اینستاگرام نوشت: 

شهادت هنرمردان خداست،قهرمانان شهید مدافع حرم، پرچم‌ داران راستین نهضت حسینی در دوران ما هستند. این رادمردان رشید اسلام در خط اول میدان پرخطر مقاومت و مبارزه با آمریکا و صهیونیست و مزدوران آنها هستند و جهاد و شهادت را بر راحتی و عافیت‌طلبی ترجیح دادند.

اینجانب عروج ملکوتی پاسدار رشید اسلام سردار مصطفی زاهدی بیدگلی را که در راه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مبارزه با تروریستهای صهیونیستی به فیض عظیم شهادت نائل گردید به ساحت مقدس بقیه الله الاعظم(عج)، خانواده محترم شهید، همرزمان او و مردم شهیدپرور شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تبریک و تسلیت می گویم و در این ایام نورانی سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از درگاه خداوند متعال برای آن شهید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

 

 

وی با انتشار پستی دیگر عنوان کرد: دولت در قبال علم و فناوری رویکرد حمایتی ندارد.

 

ساداتی نژاد همچنین تصاویری از نشست فراکسیون نمایندگان ولایی ۱۳۹۶ با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سید حسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی مطرح کرد: بدون ارایه تسهیلات ارزان صاحبخانه شدن اقشار متوسط ممکن نیست، شیوه دولت برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر تغییر کند. عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تداوم تسهیلات دهی صندوق پس انداز مسکن یکم، گفت: با قرار دادن تسهیلات در اختیار شرکت های تخصصی و سرمایه گذاران متخصص روند ساخت و سازها سامان می گیرد.

 

 

افضلی همچنین از دیدارش با مدیر عامل جدید بانک تجارت نوشت.

در این نشست افضلی با بیان وضعیت اقتصادی ومعیشتی شهرستان اقلید و حمایت مالی بانکهای مختلف بعنوان حامی مالی از طرحهای زود بازده و کلان منطقه و سرمایه گذاری در راستای توسعه پایدار و حل مشکل مردم را یک ضرورت خواند و از مدیر عامل این بانک خواست دراین خصوص بررسی های لازم را بعمل آورند. همچنین دکتر دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت با برشمردن بعضی مسایل فی مابین بانکهای دولتی وخصوصی با بانک مرکزی به ضرورت اصلاح پاره ای از قوانین جهت تسهیل در تسهیم ارزی و ریالی از محل منابع موجود صندوق اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد جهت یافتن راه حلی مناسب در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال بررسی لازم صورت پذیرفته و عملیات اجرایی شروع شود.

 

 

وی در پستی دیگر تصویری از سیزدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه 97 منتشر کرد.

 

همایون هاشمی عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از نشست حقوقی اش با موضوع حقوق شهروندی و معلولیت خبر داد.

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، با انتشار تصویر زیر نوشت: مجمع نمایندگان استان کرمان در‌مجلس شورای اسلامی‌در طی نامه ای به وزیر کشور و معاون رییس جمهور برای کم آبی شدید احتمالی در پیش روی کرمان هشدار داد. به گزارش روابط عمومی مجمع نمایندگان استان کرمان رییس مجمع نمایندگان گفت: با توجه به کمی بارندگی ها در استان که در بعضی شهرستان ها در سال زراعی جاری در حد ۴ میلیمتر بوده به صورت کتبی و شفاهی از مسوولین کشوری و استانی درخواست کردیم که از هم اکنون برای مواجه با تبعات این کمبود بارندگی در تابستان آمادگی داشته باشند.

حسین امیری خامکانی افزود: همچنین از اکنون نیز نیاز است که مردم استان‌ در مصرف بهینه آب شرب و غیر شرب و مدیریت منابع آبی استان با مسوولان همکاری لازم را داشته باشند تا انشالله تابستان آینده را پشت سر بگذاریم.البته امیدواریم که اسفندماه سال جاری و درکل ماه های منتهی به تابستان آینده این کمبود آب، حداقل نسبت به سال قبل جبران شود.

 

 

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، ویدیویی از ادامه پروژه تعریض جاده گهرباران به اشتراک گذاشت.

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست های اینستاگرامی خود تصاویری از نشست فراکسیون مستقلین ولایی با حضور وزیر نیرو، شرکتش در نماز جمعه لنگرود، بازدیدش از منطقه توریستی آبچالکی و تصاویری از دیدار های مردمی اخیرش به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

 

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با انتشار پست هایی در فضای مجازی درگذشت تعدادی از هموطنانمان در سانحه هوایی پرواز تهران یاسوج را تسلیت گفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار