مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: هم اکنون هشت باب کتابخانه روستایی و شهری در این استان863 هزار نفری با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در حال ساخت است.
کد خبر: ۵۶۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 21 February 2018

علی محمد جهانی اظهار کرد: این کتابخانه ها در روستاها و شهرهای 'درق'، 'سنخواست'، 'شوقان'، 'گریوان'،
'طبر'، 'ارکان'، 'ایور' و 'حصار' در دست ساخت است که در صورت تامین اعتبار تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ساخت این کتابخانه ها از سال 88 شروع شده است گفت: متولی ساخت بعضی از کتابخانه ها شهرداری و تعدادی هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه ها است.
جهانی افزود: برای ساخت و تجهیز هر باب کتابخانه روستایی یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: همچنین امسال ساخت کتابخانه بجنورد با 85 میلیارد ریال مانه و سملقان با 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که بزودی کتابخانه بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.
جهانی تعداد کل کتابخانه های عمومی این استان را 60 باب عنوان کرد و افزود: هم اکنون مجموع کل مساحت کتابخانه های این استان 12 هزار متر مربع است که با بهره برداری از کتابخانه های شهری و روستایی در دست ساخت به بیش از 25 هزار متر مربع خواهد رسید.
هم اکنون 60 باب کتابخانه شهری و روستایی با 40 هزار عضو در خراسان شمالی فعالیت دارد. 
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی گفته است: آمادگی داریم تا طرح هر روستا یک کتابخانه در این استان 863 هزار نفری را اجرایی کنیم.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: در طرح هر روستا یک کتابخانه تلاش داریم تا دسترسی روستاییان به کتاب و امکانات فرهنگی بیشتر شود. 
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد که 48 درصد آن در روستاها سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار