مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از پیش بینی رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران نوروزی به استان خبرداد
کد خبر: ۵۶۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 21 February 2018

به گزارش تابناک : مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی پیش بینی  رشد ۱۲ تا ۱۵درصدی ورود زائران و مسافران نوروزی را اعلام کرد.

مهدی فروزان در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: تمامی روسای کمیته های دوازده گانه ستاد خدمات سفر استان باید برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهند تا مورد ارزیابی و تصویب قرار گیرد.
وی با اشاره به فعال بودن رادیو زیارت در ایام نوروز به منظور اطلاع رسانی حوزه خدمات سفر و زیارت، تاکید کرد: استقرار نمایندگان دستگاه های اجرایی در ستاد خدمات سفر در طول ایام نورو الزامی است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: سال گذشته و در ایام نوروز، هفت میلیون و 400 هزار زائر و مسافر وارد مشهد مقدس و بیش از 12 میلیون نفر وارد استان شدند.
فروزان ادامه داد: پیش بینی می شود امسال با رشد 12 تا 15درصدی ورود زائران و مسافران در ایام نوروز به مشهد مقدس و استان، روبه رو باشیم.
ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: بعد از دو دهه در نوروز نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در مشهد برگزار می شود.
وی اظهارداشت: میراث فرهنگی خراسان رضوی در چهار مقوله با محوریت نوروزگاه برنامه هایی را طراحی کرده است که جشنواره اقوام، نوروزگاه، نمایشگاه صنایع دستی از جمله این محورها است.
مکرمی فرافزود: جشنواره اقوام ایرانی در طول ایام نوروز با مشارکت میراث فرهنگی به عنوان یکی از جاذبه های شهرمشهد در پدیده شاندیز برگزار می شود.
وی تصریح کرد: جشن نوروزگاه مبتنی برآیین های نوروزی و محلی نیز در سه شهرستان خواف، گناباد و کلات در ایام نوروز برگزار می شود ضمن اینکه در شهر مشهد نیزهمزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات نیز از 4تا 11فروردین ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.
مکرمی فر خاطرنشان کرد: در طول ایام نوروز تمام مجموعه های تاریخی استان با افزایش ساعت فعالیت میزبان زائران خواهند بود؛ همچنین کلیپی متفاوت از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان به منظور نمایش در شبکه های ملی و بین المللی آماده شده است.
وی گفت: سرویس های بهداشتی و میان راهی و استراحتگاه موقت بین راهی از جمله موضوعاتی است که باید در ستاد خدمات سفر مورد رسیدگی بیشتری قرار بگیرند.
یوسف بیدخوری جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر نرخ نامه ها به واحدهای اقامتی ابلاغ شده و 100 ناظر در سطح استان فعالیت خود را به طور محسوس و نامحسوس شروع کرده اند.
وی افزود: شماره راهنمای 137 برای شهروندان مشهدی و برای تماس موبایلی و سایر شهرها شماره 096308 و همچنین شماره 09629 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات و رسیدگی به شکایات هستند.
بیدخوری تصریح کرد: 390هزار نفر ظرفیت اضطراری موقت در استان داریم ضمن اینکه 8مجموعه اضطراری و بوستان زائر پذیر غدیر نیز میزبان زائران و گردشگران در ایام نوروز هستند.
وی خاطرنشان کرد: 116هزارنفر شب ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان است.در سطح استان 215 هتل، 317 هتل آپارتمان، 390 مهمانپذیر، 645 خانه مسافر، 96 مجمتع پذیرایی، 56 مجمتع گردشگری، 10سفره‌خانه سنتی و 215 مورد انواع تاسیسات گردشگری فعال است و از 75 کشور گردشگر به خراسان رضوی به‌خصوص مشهدالرضا(ع) داریم و برای ایام نوروز 97 پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهر مشهد در سه مسیر نیشابور، چناران و فریمان به مشهد فعال شده تا پاسخگوی زائران و مسافران نوروزی باشند و نقشه راه، بروشور و دیگر ملزومات را در اختیارشان قرار می‌دهند.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار