امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با بهبود ارزش دلار، انتظار سرمایه‌گذاران برای اعلام نتایج نشست فدرال رزرو و نیز کاهش تقاضا در چین کاهش یافت.
کد خبر: ۵۶۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 21 February 2018

به گزارش تابناک : امروز در بازار‌های جهانی قیمت هر اونس طلا در لحظه انتشار خبر با ۱.۶ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۳۲۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان ۱۳۲۴ دلار و ۸۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۳۲۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته ۶ دلار کاهش دارد، اما در مقایسه با یک سال گذشته ۹۱.۷ دلار با افزایش همراه است.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش ۲ سنتی را تجربه کرد و هر اونس از این فلز به قیمت ۱۶.۴ دلار به فروش رفت. فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم کاهش‌های به ترتیب ۳ و ۶ دلار را داشتند.

خبرگزاری رویترز امروز در این باره نوشت قیمت طلا امروز کاهش بیشتری داشت و کمترین قیمت یک هفته اخیر را تجربه کرد. دلیل کاهش قیمت طلا این بود که دلار پس از کاهش‌های اخیر به کمترین میزان سه سال گذشته، امروز وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده و تقریباً وضعیتش تثبیت شده است.

از طرف دیگر سرمایه‌گذاران بخش طلا در انتظار پیش‌نویس نشست اخیر فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌هایی درباره وضعیت نرخ بهره در این کشور بیابند. افزایش نرخ بهره معمولاً رابطه مستقیمی با ارزش دلار و رابطه عکس با ارزش طلا دارد.

بر اساس گزارش رویترز شاخص دلار که معمولاً ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارز‌های دیگر تعیین می‌کند، امروز یک دهم درصد افزایش یافت و از ۸۹.۸۲۸ به ۸۹.۸۵۷ رسید.

از سوی دیگر در نبود خریداران چینی، بازار فلز زرد تا حدود زیادی کسادتر شده و تقاضا برای این فلز کمتر شده است.

 

 

منبع: دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار