3 قدرت نخست فوتبال هلند، آژاکس آمستردام، پی اس وی آیندهوون و فاینورد روتردام در 2 فصل اخیر یکی پس از دیگری مقابل رضا قوچان نژاد به زانو در آمده‌اند.
کد خبر: ۵۶۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 21 February 2018

به گزارش تابناک : 3 تیمی که قریب به اتفاق قهرمانی‌ها در لیگ هلند به نام آنها نوشته شده و روی هم بیش از 60 بار این عنوان را به دست آورده‌اند، دستها را به علامت تسلیم بالا برده اند. رضا قوچان نژاد اما در این 2 فصل اخیر نشان داده که هراسی از نام این باشگاه‌های بزرگ ندارد. او مدام دروازه آنها را باز می‌کند و همین مساله باعث شده تا آماری درخشان از خود بر جا بگذارد.

ابتدای فصل قبل بود که قوچان‌نژاد تصمیم گرفت به فوتبال هلند برگردد و پیراهن هیرنفین را بر تن کند. او خسته از یک فصل طاقت‌فرسا و ناموفق همراه با چارلتون در چمپیونشیپ و به امید احیای دوباره پیراهن تیمی را پوشید که سابقه بازی برایش را در کارنامه داشت. گوچی ابتدا حد فاصل سالهای 2005 تا 2006 و سپس بین سالهای 2007 تا 2009 پیراهن هیرنفین را پوشید و البته موفقیت آنچنانی به دست نیاورد.

قوچان‌نژاد از همان روز نخستی که برای مقطع سوم برای هیرنفین بازی کرد نشان داد که توانایی ویژه‌ای در گشودن دروازه تیم‌های مطرح دارد.

او این مساله را 8 بار در طول 2 فصل اخیر نشان داده و اثبات کرده که مهاجم روزها و بازی‌های سخت است. درست مثل زمانی که پیراهن تیم ملی را می‌پوشد و در بازی‌های حساس نظیر تقابل با کره جنوبی در اولسان یا قطر در دوحه گل می‌زند و ایران را یک تنه به جام جهانی می‌برد.

رضا نخستین گل خود مقابل 3 غول فوتبال هلند را در هفته یازدهم فصل 2017-2016 وارد دروازه فاینورد روتردام کرد. این بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و گوچی توانست هیرنفین را از شکست نجات بدهد.

بعد از گشودن دروازه فاینورد، نوبت به پی اس وی آیندهوون رسید. یکی از 3 قطب فوتبال هلند که البته فصل قبل ابتدا در لیگ قهرمانان اروپا و سپس در لیگ اروپا حضور داشت. قوچان‌نژاد در هفته نوزدهم فصل 2017-2016 و در روزی که پی اس وی آیندهوون در ورزشگاه خانگی خود – فیلیپس – میزبان هیرنفین بود هت تریک کرد و 3 گل وارد دروازه حریف کرد. هر چند بازی در نهایت با شکست 4 بر 3 هیرنفین به پایان رسید.

گوچی دست‌بردار نبود. آن هم در فصلی که توانست 20 گل برای هیرنفین به ثمر برساند. او این بار و در هفته بیست و هفتم موفق شد برای بار دوم در طول یک فصل دروازه فاینورد را باز کند. این گل البته کمکی به هیرنفین نکرد و بازی با شکست 2 بر یک این تیم به اتمام رسید. گوچی عملکرد درخشان خود را در فصل 2017-2016 با گلزنی مقابل آژاکس تکمیل کرد. او در هفته سی و یکم و درست در بحبوحه رقابت برای تصاحب کفش طلا، دروازه آژاکس را در روز شکست 5 بر یک هیرنفین باز کرد و یک رکورد ویژه به ثبت رساند. او در یک فصل دروازه 3 قدرت نخست فوتبال هلند را گشود تا روزهایی رویایی را سپری کند.

در فصل 2018-2017 هم قوچان نژاد 2 بار دروازه پی اس وی آیندهوون را باز کرده. ابتدا در هفته چهارم که توانست دروازه‌بان این تیم را مغلوب و هیرنفین برد 2 بر صفر را تجربه کند. دومین گل او مقابل پی اس وی آیندهوون هم هفته قبل به ثمر رسید.

در یک بازی حساس که در ورزشگاه فیلیپس (ورزشگاه خانگی پی اس وی آیندهوون ) برگزار شد و 2 تیم با تساوی 2 بر 2 زمین بازی را ترک کردند.

قوچان‌نژاد در 2 فصل اخیر و 10 بازی که در ترکیب هیرنفین مقابل غول‌های فوتبال هلند انجام داده 8 گل به ثمر رسانده که یک آمار درخشان برای مهاجم تیم ملی محسوب می‌شود. انگار گوچی یک تخصص ویژه دارد. گلزنی در بازی‌های بزرگ و حکایت همان لقب برگ برنده که بی‌شک متعلق به اوست.

گوچی که در 23 بازی این فصل تنها 5 گل به نام خود ثبت کرده، در تلاش است تا آمار خود را ارتقا بدهد. آماری که شاید نتواند منجر به حضور او در دومین جام جهانی و بازی‌اش در روسیه شود.

 

 

 

منبع : ایران ورزشی 

برچسب ها: رضا گوچی ، لیگ هلند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار