رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه این یافته‌ها از سوی پژوهشکده و کارشناسان با هدف انتقال به کشاورزان و عملی شدن آن در باغات است گفت: با توجه به اینکه این پژوهشکده یک پژوهشکده ملی است نگاه ما نیز فراتر از منطقه‌ای بوده و ملی است.
کد خبر: ۵۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 21 February 2018
رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر گفت: به زودی موافقت قطعی فعالیت پژوهشکده انگور ملایر صادر می‌شود.

به گزارش فارس؛ حمید نوری با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر از سال ۹۱ تاکنون با هدف تحقیقات علمی انگور و کشمش و سایر محصولات کشاورزی اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی این دانشکده در قالب پنج گروه پژوهشی به‌زراعی، به‌نژادی، تبدیل و نگهداری، علوم محیطی و علوم اقتصادی و بازار است.

وی تصریح کرد: ۳۲ دانشجوی ارشد و ۱۶ دانشجوی دکترا داریم و در حال حاضر ۲۲ طرح تمام شده و ۱۲ طرح نیز در دست اقدام داریم.

رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه این یافته‌ها از سوی پژوهشکده و کارشناسان با هدف انتقال به کشاورزان و عملی شدن آن در باغات است گفت: با توجه به اینکه این پژوهشکده یک پژوهشکده ملی است نگاه ما نیز فراتر از منطقه‌ای بوده و ملی است.

وی با بیان اینکه معمولا پژوهشکده‌ها یافته‌های علمی خود را به سایر مراکز اجرایی انتقال می‎‌دهند تصریح کرد: می‌خواهیم ۱۴ استان که در زمینه انگور و کشمش ظرفیت دارند را با خود همگام کنیم و همکاری و تعامل با این استان‌ها را داشته باشیم.

رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر افزود: بسیاری از باغداران ما نیازمند اطلاعاتی هستند که به دانش و تجربه خودشان نزدیک باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم از حضور کارشناسان و اساتیدی برای این امر استفاده کنیم تا با ارتباط و تعامل بهتر با باغداران بتوانند یافته‌های علمی را در باغات عملی کنند.

 وی با اشاره به اینکه پژوهشکده انگور ملایر طی پنج سال گذشته با موافقت اصولی فعالیت داشته است؛ گفت: با توجه به موفقیت‌های پژوهشکده در زمینه‌های مختلف و یافته‌های علمی؛ وزارت علوم طبق ارزیابی‌های انجام شده موافقت قطعی برای پژوهشکده را صادر کرده است.

نوری اضافه کرد: این موافقت طی جلسه‌ای که هفته گذشته در تهران داشتیم از سوی معاونت پژوهش وزارت علوم و تحقیقات و فنآوری گرفته شد که البته هنوز شورای گسترش رأی خود را اعلام نکرده، اما با موافقت معاونت پژوهش انجام شده است.

وی افزود: منتظریم تا شورای گسترش نیز موافقت خود را اعلام کند که امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد موافقت قطعی این پژوهشکده باشیم.

رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملی ملایر با اشاره به مزایای موافقت قطعی پژوهشکده بیان کرد: تحصیلات تکمیلی دانشجویان به موسساتی داده می‌شود که موافقت قطعی داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از قرارداد‌های بین‌المللی با موسسات مختلف، مراکز علمی و مذاکره با بخش خصوصی و عقد قرارداد‌ها و ایجاد درآمد بیشتر از فرصت‌هایی است که با موافقت قطعی نصیب پژوهشکده می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: با موافقت قطعی می‌توان ردیف ملی برای پژوهشکده گرفت که استاندار و نمایندگان ملایر برای ردیف ملی پیگیری و نامه‌نگاری داشته که در صورت قطعی شدن اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار