مدیر داخلی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی گفت: 700 نمونه خون بند ناف از ابتدای سال جاری تاکنون در آذربایجان غربی ذخیره‌سازی شد.
کد خبر: ۵۶۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 21 February 2018

به گزارش تابناک ارومیه آرش آهرون اظهار کرد: بانک خون بند ناف رویان از شهریور ماه سال 1391 فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز کرده است به طوری که از ابتدای فعالیت تا کنون 1 هزار و 800 نمونه بند خون ناف فریز و ذخیره سازی شده است که بیشترین تعداد این نمونه‌ها مربوط به سال 94 به بعد می‌باشد، بیشترین نمونه فریز و ذخیره‌سازی هم در سال جاری صورت پذیرفت به طوری که از ابتدای سال 96 تاکنون 700 نمونه ذخیره‌سازی شد.

وی با بیان اینکه دفتر نمایندگی بند خون ناف رویان در آذربایجان غربی سال 94  و 96 به عنوان دفتر نمایندگی برتر کشورمان انتخاب شد، ادامه داد: بیشترین رشد این مجموعه در آذربایجان غربی در طی سه سال گذشته بود به طوری که در این مدت توفیق‌های مختلف نصیب این مجموعه شد که به طور قطع خدمات آن جنبه شخصی نداشته و بر سلامت جامعه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

این مسئول با بیان اینکه از بدو راه‌اندازی پژوهشکده رویان تا امروز 90 هزار و 118 نمونه خون بند ناف در سراسر کشورمان فریز و ذخیره‌سازی شده است، گفت: باید درراستای ارتقای میزان شناخت اقشار مختلف مردم نسبت به فعالیت‌های این مجموعه گام برداشت چرا که در این صورت تا اندازه زیادی می‌توان با بیماری‌های مختلف و صعب‌العلاج مبارزه کرد و سایه آنها را از سر خانواده‌ها ایرانی کم کرد.

مدیر داخلی بانک خون بند ناف آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به واسطه این نمونه‌ها امکان درمان 50 تا 60 نوع بیماری وجود دارد که شامل سرطان خون لوسمی، تالاسمی، ضایعه‌های خونی، فلج‌های مغزی، نقص ایمنی بدن و بیماری‌های با منشاء خونی می‌شود که از طریق سلول‌های بنیادی بند خون ناف می‌توان برای درمان آنها اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه در وب سایت پژوهشکده رویان « http://www.royaninstitute.org» لیست انواع بیماری‌هایی که با این علم قابل درمان هستند همچنین بیماری‌هایی که روی آنها کار تحقیقاتی گسترده انجام می‌شود تا در آینده برای درمان‌شان از خون بند ناف استفاده شود، آمده است، اظهار کرد: افرادی که علاقه‌مند به مطالعه در این زمینه و آگاه شدن از مزیت‌های ذخیره‌سازی بند خون ناف هستند به وب‌سایت فوق مراجعه کنند.

آهرون یکی از شایع‌ترین سوالات در این زمینه را این مورد دانست که «چه کسانی می‌توانند از خون بند ناف ذخیره‌سازی شده استفاده کنند»، ادامه داد: در وهله اول نوزاد بیشترین استفاده را می‌تواند بکند ولی درنهایت پدر و مادر، خواهر و برادر هم در صورت تشابه ژنتیکی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مسئول یادآوری کرد: طبق اعتقاد دانشمندان نمونه‌ها قابلیت نگهداری تا 100 سال را هم دارند ولی تا امروز آنچه را که براساس تجربیات دیده و شاهد بودیم این بوده است که هر نمونه را می‌توان حداقل تا 30 سال نگهداری و در نهایت از آن استفاده کرد؛ همچنین براساس علوم نوین هر نمونه فقط یک بار قابلیت استفاده دارد که امیدوار هستیم علم پزشکی  و ژنتیک تا جایی پیشرفت کند که امکان تکثیر و کشت سلول‌ها وجود داشته باشد.

مدیر داخلی بانک خون بندناف آذربایجان غربی در ارتباط با شرایط ذخیره‌سازی نمونه‌های خون بند ناف، گفت: مادرانی که در هشتمین ماه بارداری هستند برای عقد قرارداد و دریافت مشاوره رایگان، کسب اطلاعات و آشنایی با فرآیند کاری این مجموعه و مزیت‌های مختلف آن مراجعه کرده و توسط کارشناسان به سوالات و ابهامات آنها به صورت دقیق پاسخ داده شده بعد در صورت وجود تمایل قرارداد منعقد می‌شود که در روز زایمان اعم از طبیعی یا سزارین کارشناسان برای خون‌گیری از بند ناف در بیمارستان حضور پیدا می‌کنند.

آهرون در پایان از اصحاب رسانه خواست که برای معرفی هر چه بیشتر این مقوله در بین اقشار مختلف مردم  تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار