آقای کریمی،عضو شورای خومه زار بهتراست بجای مقصرکردن این و آن،اظهارنظر درخصوص مدیریت!!!!نشراکاذیب،تشویش اذهان عمومی،دلسردی و نا امیدی مردم از دولت و نظام خدمتگزار،دخالت غیرکارشناسی درتقسیم اب،دست به دست هم دهیم یک دل و یک صدا نسبت به حل مشکل اب مردم شریف خومه زار و کل شهرستان
کد خبر: ۵۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 22 February 2018

تابناک فارس به نقل از خبر نور آباد:مردم شهر خومه زار چند روزی هست که با بحران بی آبی دست و پنجه نرم میکنند و آبرسانی به مردم این شهر با تانکر صورت میگیرد.

بدون شک مردم نیز ناراحت از وضع موجود خواستار رسیدگی مسئولان شدند که کامبیز لشکری در این خصوص تغییر پمپ را دلیل این مشکل اعلام کرده و آبرسانی از چاه آب موجود در پارک خومه زار انجام میگیرد که بنا به گزارش های ارائه شده این آب مشکل میکروبی نداشته و با کلر زنی آماده مصرف میشود.

پس از اعتراضات شدید مردمی که بسیاری نیز در راه ارتباطی با خبرنگار ما این موضوع را عنوان کرده بودند مطلبی از سوی یکی از اعضای شورای شهر خومه زار منتشر شد که کامبیز لشکری در واکنش به آن اقدام به انتشار یادداشتی به شرح زیر کرد.

متن این جوابیه به این شرح است :

دوست عزیز جناب آقای کریمی،عضو شورای خومه زار

اول:خشکسالی و کم بارشی در سالهای اخیر و مخصوصا سال جاری که کمتر از ۱۰۰ میلیمتر تا بحال بوده باعث کمبود شدید اب در جنوب کشور،فارس و شهرستان ممسنی شده است.

لازم است بدانیم که بارش کمتر از ۷۰۰ میلیمتر در سال باعث ایجاد بحران و کمتر از ۴۰۰ باعث شرایط فوق بحرانی در هر منطقه میگردد که این شرایط سبب خشک شدن چاه دوم خومه زار و کم شدن اب چاه مشترک رازیانه کاری و خومه زار شده است.

دوم:وقتی یک روستا تبدیل به شهر میگردد مدیریت اب آن قانونا باید تحویل ابفا شهری گردد که کلیه نامه نگاریهای تحویل و تحول انجام شده ولی ابفا شهری تابحال بدلایل خود تحویل نگرفته است.

سوم:درخصوص ترمیم و تعویض شبکه به اطلاعتان میرساند که اعتبار ابفا روستایی خاص روستاها میباشد که این باعث محدودیت گردیده،با این حال طی این دو سه سال گذشته از ۴۰ کیلومتر شبکه داخلی شهر بیش از۲۰ کیلومتر ان توسط این مدیریت و دوست عزیزمان،شهردارسابق خومه زار،اقای سیدمهدی زارع تعویض گردیده است.

چهارم:هر مورد شکستگی درخومه زار رویت یا اطلاع داده شود در اسرع وقت تعمیر میگردد و در حال حاضر هیچگونه شکستگی در شهرخومه زار نداریم مگر موردی که دور از چشم بوده یا توسط شهرداری ایجاد شده باشد.

پنجم: اداره ابفا روستایی پاسخگوی اب خومه زار بوده و هست،احتمالا ادرس اداره را ندارید.

ششم: تا هفته اینده به امید خدا کلیه بدهکاریهای ابداران،نیروهای خدماتی و…پرداخت و نیاز به نگرانی و دخالت شورا و غیره نمیباشد.

هفتم: قطعی اخیر اب بدلیل سوختگی پمپ بوده که پمپ جدید خریداری ،تعویض و درمدار قرارگرفت و لازم است هر مشترک یک مخزن حداقل ۱۰۰۰لیتری برای اینچنین مواردی داشته باشد.

هشتم:به پیشنهاد اینجانب و پیگیری نماینده شهرستان اقای دکترگودرزی و فرماندار شهرستان مبلغ ۵۰۰میلیون تومان از اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز جهت حفر یک حلقه چاه در شهرخومه زار لحاظ شده که انشاالله به محض تخصیص و رفع مشکلات اجتماعی اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

همچنین:پیش ازحضور اینجانب بعنوان مسئول اداره،تشویش اذهان عمومی و پخش شایعات و اکاذیب درخصوص آلودگی چاه موجود درمرکز شهر باعث خروج ان از مدار ابرسانی شده تا بتوانند انرا تملک و درآمدزایی کنند ولی با پیگیریهای اینجانب در دو سال اخیر الحمدالله مالکیت ان به ابفا روستایی واگذار گردیده و بزودی با بهسازی آن وارد شبکه شهر شده و با توجه به میزان دبی ان تقریبا کل نیاز ابی شهرخومه زار رابه تنهایی تامین میکند.بشرط اینکه دوستان آب شرب را به اب پارک و اب درامد زا ترجیح دهند و دنبال منافع خود نباشند.

همچنین ،درهفته گذشته کارشناسان کنترل کیفی استان و شهرستان نمونه هایی ازاب چاه مذکور گرفته اند که ازمایشات اولیه نشان از سلامت کامل اب هم از لحاظ میکروبی هم ازلحاظ شیمیایی دارد و با یک کلرزنی ساده قابل شرب میباشد،هرچندما علاوه برکلرزنی نسبت به نصب دستگاه گندزدای uvهم اقدام مینماییم تا تمام شایعات روانی ان از بین برود.

اقای کریمی بزرگوار،اینجانب هم ازلحاظ حقوقی،هم ازلحاظ شرعی و وجدانی بایدجوابگوی کیفیت اب باشم ونهادهای نظارتی شهرستان واستان شامل مرکزبهداشت ودانشگاه علوم پزشکی و…روزانه گزارش خواهند داد.

پس بهتراست بجای مقصرکردن این و آن،اظهارنظر درخصوص مدیریت!!!!نشراکاذیب،تشویش اذهان عمومی،دلسردی و نا امیدی مردم از دولت و نظام خدمتگزار،دخالت غیرکارشناسی درتقسیم اب،دست به دست هم دهیم یک دل و یک صدا نسبت به حل مشکل اب مردم شریف خومه زار و کل شهرستان…

به امید فردایی بهتر،درخور شهرخومه زار،شهرستان ممسنی،ومیهن عزیزمان

متن عضو شورای شهر خومه زار نیز به شرح زیر میباشد.

شهر شدن خومه زار در حوزه آب شرب برایش شر شده است.
بالغ بر شش سال است که بهای آب را مردم خومه زار شهری پرداخت میکنند ولی متاسفانه خدمات آبفای روستایی رانیز دریافت نمی نمایند وقتی از مردم چند برابر پول دریافت می کنندباید به اندازه همان پول هم خدمات به مردم دهند.

مردم صبور و محروم وبافرهنگ خومه زار درتمامی صحنه ها اعم انتخاباتها،مراسمات ملی ومذهبی و رشادتهای هشت سال دفاع مقدس سرآمد هستند،چهارده شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم،ده ها جانباز وآزاده تقدیم نظام و انقلاب نموده اندوامروز متاسفانه علارغم وجود مشکلات عدیده ای اعم ازنبود درمانگاه شبانه روزی،نبود پاسگاه ویا کلانتری درشهر،نبود چند بانک و ده ها نبود و درد بی درمان دیگربه دنبال حداقل وکمترین وابتدایی ترین خدمت رسانی از سوی مسولین هستند وآن هم مدیریت صحیح ودلسوزانه در حوزه آب شرب می باشد

➖ اعضای شورای اسلامی سالهاست که دادشان را زده اند و می زنند بالغ بر صد جلسه بی ثمر با مسوولین شهرستانی واستانی گرفته شده است که اخیرا نیز با همت نماینده محترم شهرستان درمحل اداره کل آبفای شهری استان جلسه ای با حضور شخص نماینده محترم شهرستان،مدیران کل آبفای شهری وروستایی ومعاونین آنان،فرماندار و روئسای آبفای شهری و روستایی شهرستان واعضای شورای اسلامی و شهردارشهر خومه زار برگذار گردیدکه مقرر شد هرچه سریعتر با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت همانند حفر چاه جدید به وضعیت بی سر وسامان موجود رسیدگی شود.

➖ بی اعتنایی به طبقه محروم و مستضعف در کشوری که انقلابش در جهت حمایت از مستضعفین بوده به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
مدیر ومسول محترم از کلان تا خرد که توانایی و یا حال وحوصله کارو تلاش وپاسخگویی به مردم را ندارد از خدا ومردم عذرخواهی کند وجایش رابه شخصی توانمند ترودلسوزتر دهد.

➖ متاسفانه تاکنون عملکرد خوبی درخصوص مدیریت آب شهر خومه زار ازسوی مسولان مربوطه ندیده ایم.
۱.عدم ترمیم وتعویض شبکه فرسوده موجود که باعث پرت آب می شود.
۲.عدم رسیدگی به شکستگی های متعددلوله های آب شرب درسطح شهر.
۳.عدم وجود اداره ویا ارگان پاسخگو درخصوص آب درشهر خومه زار.
۴.عدم وجود انگیزه در آبدار مربوطه جهت خدمت رسانی به دلیل نپرداختن حقوق بالغ بر شش ماه توسط آبفای روستایی.
۵.قطعی های مکرر وچندین روزه آب شرب وعدم مسولیت پذیری و تلاش مجدانه و سرعت جهت بهبود اوضاع
اینها فقط بخشی از مشکلات حوزه آب شرب شهر چندین هزار نفری خومه زار می باشد که امیدواریم وعده های مسولین درخصوص حفر چاه جدید وترمیم شبکه فرسوده هرچه سریعتر تحقق یابد تا این مردم محروم به جای قطعی های مکرر وچندین روزه آب و خرید آن از تانکرهای آزاد به حداقل خواسته شان یعنی آب شرب برسند..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار