دراویش گنابادی در بیانیه‌ای جنایت خیابان پاسداران به‌دست برخی دراویش افراطی اغتشاش‌گر که به شهادت 5 نیروی پلیس و بسیج منجر شد به شدت محکوم کردند.
کد خبر: ۵۶۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 22 February 2018

به گزارش تابناک : متن بیانیه دراویش گنابادی به شرح زیر است:

 

«انا لله و انا الیه راجعون» 

ما جمعی از فقرای گنابادی، مصیبت شهادت جمعی از پرسنل نیروی جان‌برکف‌ انتظامی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. 

 

سلسله دراویش در ادوار گذشته با سرلوحه قرار دادن طریق مدارا و بی‌نیازی، از سیاست و قدرت به دور بوده‌ است. اما متأسفانه در سال‌های گذشته، جریانی مجذوب قدرت با بی‌مبالاتی زعما، ایجاد گردید و به‌تدریج رشد کرد و بدتر آنکه، مشایخی در خارج هم حامی، مشوق و دستگیر آن‌ها بودند.  

 

در ماه‌های گذشته نیز دلقکی خارج‌نشین و معلوم‌الحال، دلق ریا پوشیده، با دم زدن از «شاه‌نعمت‌ا... ولی»، دستور قتل و به آتش کشیدن مسجد و حسینیه صادر می‌کند. و تأسف‌بار تر آنکه مشایخ و بزرگان نیز حجاب سکوت اختیار کرده و موضعی بازدارنده و قاطع در این خصوص ابراز ننموده‌اند. حال، کار بدانجا رسید که جمعی از صغار دراویش به جرم آتش زدن مسجد و امامزاده و گروه اخیر نیز به جرم کشتار نفوس مسلمانان دستگیر شده‌اند.  

 

ما جمعی از فقرای گنابادی، سفره خود را از این سالوسان ریاکار و اغتشاش‌گر جدا می‌دانیم و بابت این بلیات از ملت و نظام، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم. همچنین از حضرات مستطاب که تولیت جمعیت درویش را دارند، درخواست داریم که خالصانه، مسئولیت این اعمال ناصواب را پذیرفته و ابتدا انابه به درگاه حق‌جل‌جلاله‌ برند و در ثانی، مراتب عذر و تأثر فراوان جمعیت فقرای گنابادی را به ملت شریف ایران ابراز نمایند. 

 

در انتها تأکید می‌کنیم، چنانچه رویکرد مماشات زعما و قطب سلسله، همچنان تداوم یابد و باز هم مجالی برای تحرکات این خیل منجذب قدرت فراهم آید، این‌بار سکوت و صبر را جایز نداسته و به نحوی شایسته اقدام خواهیم کرد. 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار