یک مسئول عفو بین الملل در واکنش به لایحه اصلاحات حق پناهندگی در فرانسه گفت: فرانسه با این اصلاحات در واقع می خواهد پناهجویان را به خانه های شان برگرداند.
کد خبر: ۵۶۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 22 February 2018

به گزارش تابناک : ژان- فرانسوا دوبوست، مسئول برنامه “محافظت از جمعیت ها”در عفو بین الملل روز چهارشنبه در پاریس گفت: ما نگرانیم. زیرا در واقعیت امر ما با یک منطق محاسباتی و ریاضی روبرو هستیم. در حقیقت مهلت های زمانی در فرآیند تقاضای پناهندگی را می خواهند برای کاهش دادن هزینه ها محدود کنند و همچنین به این ترتیب افراد را از آمدن به فرانسه بازدارند. همه این بار جدید را بر دوش پناهجویانی قرار می دهند که همین الان نیز مشکلات زیادی برای داشتن سرپناه دارند، رویه تقاضای پناهندگی را بلد نیستند و نمی دانند چگونه باید از حق پناهجویی شان در طول رسیدگی به درخواست شان دفاع کنند. خطر اصلی این است که افراد وارد این هزارتوی روند رسیدگی تقاضای پناهندگی گیر می کنند. در عمل فرانسه می خواهد افرد پناهجو را به کشورهایشان برگرداند حتی وقتی که زندگی آنها در کشورهای زادگاهشان در خطر است و ممکن است سرکوب و شکنجه شوند.

 

دوبوست در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکل اصلی پناهجویان ورود به روند رسیدگی به تقاضایشان است. و این موضوع در لایحه حل و فصل نشده است. مساله شروع رسیدگی این است که به طور عادی باید این بازه باید سه یا ده روز باشد. اما این بازه در شهرهای بزرگ مانند پاریس می تواند هفته ها یا ماه ها به طول بینجامد. این یک عملکرد نامطلوب عمده است که افراد پناهجو را تحت فشار قرار می دهد زیرا در این مدت آنها هیچگونه وضعیت قانونی ندارند و در نتیجه ممکن است دستگیر یا دیپورت شوند.

 

سسیل کودریو، رئیس عفو بین الملل فرانسه نیز گفت: رئیس جمهور مکرون در حال حاضر رفتاری به غایت مبهم در این رابطه دارد زیرا موضوع پذیرش پناهجویان را در اولویت قرار داده است در حالی که باید گفت این موضوع اصلا انتخابی نیست و بر اساس حقوق بین الملل الزامی است. مخالفان سیاسی، پناهجویان و گاه مهاجران موسوم به مهاجران اقتصادی، همه اینها هستند و وضعیت پیچیده تر از اینهاست. ما می خواهیم واقعیت وضعیت مهاجران را توضیح دهیم و ثابت کنیم که گاهی آنها از وضعیت هایی به شدت غیرقابل تحمل فرار می کنند و در واقع انتخاب دیگری ندارند و نباید به شکل منظم با این افراد مخالفت کرد.

 

 

منبع : العالم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار