کد خبر: ۵۶۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 22 February 2018

تابناک / عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در تحقق شعار سال 96 برخی اقدامات زیربنایی انجام گرفته است گفت: متأسفانه انتظارات و اهداف شعار سال 96 برآورده نشده است.

محمود شکری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز درباره لایحه بودجه سال ۹۷ و تأخیر در رسیدگی به این لایحه اظهار داشت: بر بررسی این لایحه عقب نیستیم و اکنون مباحث درآمدی بودجه به پایان رسیده است و مباحث هزینه‌ای آن تا پایان هفته بعد امیدواریم به اتمام برسد.

وی افزود: اکنون شورای نگهبان هم کار بررسی این لایحه را از قسمت درآمدی که توسط مجلس رسیدگی شده آغاز کرده است و در حال بررسی هستند و من فکر می‌کنم کل لایحه حداکثر تا ۲۰ اسفند تحویل دولت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی درباره میزان تحقق شعار سال ۹۶ نیز گفت: در زیرساخت‌های مرتبط با شعار سال یعنی اقتصادی و عمل کارهایی انجام شد مثلاً بخشی از کارخانه‌هایی که غیرفعال و یا نیمه فعال بودند و قرار بود فعال شود با ارائه تسهیلات فعال شدند و امیدواریم تا پایان سال هم اشتغال قابل قبول ایجاد شود.

شکری ادامه داد: وضعیت تولید هم در حال پیشرفت است اما آن انتظاری که در مجموع از تحقق شعار سال ۹۶ بود برآورده نشده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال درباره پروژه‌های عمرانی حوزه انتخابیه خود گفت: متأسفانه پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار به خوبی پیش نمی‌روند اما در بحث تأمین آسفالت بافت روستایی پیشرفت‌ها خوب بود.

وی با بیان اینکه در بحث گازرسانی تقریباً در بخش جلگه‌ای کار رو به پایان است اظهار داشت: امروز حتی مبحث گازرسانی به روستاهای کوهستانی مثل چسلی و اسبه ریسه در دستور کار است.

شکری درباره روستای کوهستان حویق نیز افزود: این روستا تا سال گذشته جاده نداشت که با همت مسئولان این جاده احداث شده است و اکنون یک خانه بهداشت در روستا در حال ساخت است و مدرسه، آب، برق و گاز روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و تالش درباره آخرین وضعیت کارخانه چوکا اظهار کرد: روند تأمین مالی برای بازسازی تجهیزات کارخانه در حال انجام است و هنوز این کار به پایان نرسیده اما با پیگیری‌های صورت گرفته شده و توجه مسئولان حقوق کارگران این کارخانه پرداخت شده است و اکنون تقریباً حقوق معوقی برای این کارخانه نداریم.

وی درباره مطالبات کارگران سد شفارود نیز افزود: حقوق سه ماه کارگران سد طی هفته‌های اخیر پرداخت شده است و مابقی مطالبات کارگران طبق وعده مسئولان متولی در طی اسفندماه پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال درباره مطالبات کارگران شرکت سهامی جنگل شفارود نیز با بیان اینکه ۲ ماه از مطالبات کارگران پرداخت شده است گفت: مابقی مطالبات باید تا شب عید پرداخت شود اما مشکل این شرکت در واقع توقف بهره‌برداری از جنگل بود که این مشکل حل شده است.

شکری با بیان اینکه کار نشانه‌گذاری درختان جلگه‌ای مربوط به شرکت جنگل شفارود آغاز شده است اظهار کرد: امیدواریم بهره‌برداری از این درختان در ۲ ماه آینده آغاز شود.

وی درباره پروژه راه‌آهن رشت قزوین و وعده مسئولان در خصوص بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال گفت: من بعید می‌دانم این پروژه تا پایان امسال افتتاح شود ولی این امیدواری وجود دارد که در ماه ابتدایی سال ۹۷ این پروژه به مرحله بهره‌برداری و افتتاح برسد.

شکری درباره راه‌آهن رشت به آستارا نیز ادامه داد: این طرح مراحل پایانی انعقاد قرارداد را می‌گذراند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار